onsdag 2 december 2015

onsdagens pass + pepplåt


Bjuder på go låt att träna till, går även bra att springa till :) 

kvällens pass var i vanlig ordning riktigt jobbigt, men så kul. att man kan få så mycket energi av att göra av med energi, det går inte annat än att gilla Boxen! 

Uppvärmning. 
I par: 500m rodd & burpees
7 min AMRAP - lugnt tempo: 
10 airsquat
10 situps
5 pullups 
5 pushups

Teknik:
Pos 2 -> shrug, pos 3 -> shrug. pos 5 -> shrug - squat snatch
övade bara med stången. 

Metcon OTM 5 min: 
2 pos 2 snatch 
1 squat snatch
20 kg

höj vikten
Metcon OTM 5 min: 
2 pos 3 snatch 
1 squat snatch
22,5kg

höj vikten
Metcon OTM 5 min: 
4 squat snatch
25kg

Bonus 4 min: 
i par: den ena sitter i jägarvila, den andra gör 10 burpees -> byt! 

Det känns som rycket börjar bli bättre, det känns i alla fall bättre. Men det blev mest power snatch för min del, jag har inte fått kläm på att sätta mig under stången än. Jag försöker, men det är så mycket annat att tänka på. Så på den sista repsen gjorde jag OHS bara för att få med sittet lite. Även om det inte var så mycket flås så var det en väldigt utmanade och jobbigt, jag älskar det här. För den som inte tycker det är kul att läsa om mina crossfit-pass så skrev jag mest ner det för min egen skull :)

Inga kommentarer: