torsdag 17 december 2015

hopp över rep och på låda


Jag älskar snapchats funktioner ibland, här är jag nån Lucia av nått slag. Sjukt kul att sitta med snap när man ska plugga, pluggandet går sådär men man är lättroad! 

Idag har faktiskt plugget gått ganska bra, helt över förväntan. Jag har pluggat på gamla tentor och nu ser jag vad jag har koll på och vad jag behöver lägga ner tid på. Så imorgon blir det att plugga på tråkiga saker som jag bara måste sitta och nöta nu i fyra dagar, weeeey... 

Men man måste äta också, så då dra man igång ett pizzabak! Haha, det tar inte så lång tid, den degen jag har ska bara jäsa i 30 min, så det är inget jätteprojekt - men gott blev det  :) 

Och när man suttit hemma hela dagen, med lite känningar i halsen som varken blir bättre eller sämre så cyklade jag iväg till dagens pass. Hopprep och boxjump var fokus! 

Uppvärmning: hopprep, inch worms, air squat, stretch  för baksidan. 
Sen skulle vi hoppa på lådor, så högt vi kunde. Det är inte min grej, men det gick ganska bra en stund. Sen satte mina hjärnspöken igång och då klarade jag inte ens hoppa på samma höjd efter det.. Så sjukt irriterande, men jag hoppade högre än vad jag trodde jag skulle göra när jag kom dit - så man får vara glad för det lilla :) Vi chansade på att höjden blev på ca 67 cm, oklart. 
Stegrande metcon: 
1 clean n jerk
4 burpee boxjump
10/30 DU/SU
2 CnJ
8 burpee boxjump
20/40 DU/SU
sen CnJ ökade med en för varje varv, burpee boxjump ökar med fyra reps för varje varv och double/single unders ökar med 10 reps för varje varv. Så du gjorde så långt du hann i 18 min. Sjukt jobbigt! :) jag hann 5 varv + 31 reps. Jag mesade lite på clean n jerk, men jag har aldrig kört det i metcon innan, men hade nog kunnat köra på 30 kg, jag hade 25 nu. Det blev inte så många man gjorde, men det är sånt man får tänka på till nästa gång. Mina singel unders är riktigt bra nu, ska bara komma på hur man snurrar två varv! Vi kom fram till det idag att för varje gång du går ifrån ett pass så är det typ det jobbigaste du nånsin gjort. Och det är det som är grejen. Om man inte nästan dör efteråt så har man inte pushat sig själv så mycket som man kunde gjort, för om du blir starkare så orkar du tyngre vikter eller så klarar du fler reps. Man blir hela tiden bättre, men det blir inte mindre jobbigt för det. Jag är så glad att jag vågade mig på en ny träningsstil, jag har inte ångrat en sekund att jag började träna på Boxen och just nu kan jag inte tänka mig att gå tillbaka till gymträning. 
Fast imorgon ska jag iväg och träna själv på förmiddagen, det blir nog ingen metcon då :) 

Mina hyacinter blommar så fint :) 

Inga kommentarer: