måndag 21 december 2015

monday wod!

Hej hopp! Jag ställde klockan idag så jag skulle komma upp en hyfsat bra tid så jag kunde åka och träna utan att hela förmiddagen gick så jag kom igång med pluggandet innan kl 14. Ja, men planen höll inte riktigt, jag snoozade en halvtimme och jag var hemma från träningen tjugo över elva och då var jag hungrig och i stort behov av dusch... Så kl 13 kom jag igång med plugget, bättre sent än aldrig. Jag har haft ett sjukt flyt nu i eftermiddag, nu har tre timmar bara sprungit iväg och det känns väldigt bra inför morgondagens tenta, det är lite smågrejer jag måste repetera bara.

Dagens träningspass körde jag själv. Jag körde lätt uppvärmning, sen några uppvärmningsset ryck. 
E2MOM 12 min
3 squat snatch - 25 kg 
jag övar mycket på att sätta mig under stången och det kommer mer och mer, alla lyft blir inte bra men några känns ändå helt okej. 
Sen gjorde jag några ettor på 27,5 kg och jag tycker konstigt nog det är svårare att sätta mig när vikten blir tyngre.. Men det är bara att nöta. Maxade pullups direkt efter, knappt fyra igen. Jag orkar inte sista biten på den sista, det är min svaga länk. 

Metcon: 6 RFT (rounds for time)
20 boxjump
15 pushups 
10 deadlift (50-60% av max, jag hade 50kg)
5 TTB 
Time cap: 21 min
Min tid: 18,26 min 
* Det här var en av de första metcon jag körde på Boxen. och det var mitt första pass med Jens som coach. det var vidrigt jobbigt och jag kämpade med armhävningarna kommer jag ihåg. Jag körde på 50kg i DL den gången så därför körde jag samma vikt nu, alltså det räckte gott och väl! Jag körde mina armhävningar på tå ner och knä upp och även idag var dom min svaga länk och där jag tappade mest. Men det gick ju sjukt bra mot första gången, då hann jag inte alla sex varven på 21 min och nu hade jag 3,5 min till godo! Det är helt sjukt :) jag är väldigt glad och nöjd, för det visar på att jag fått bättre flås, jag lägger upp passet bra utan att gå in i väggen men ändå pushar mig själv framåt hela tiden och jag klarade göra TTB alla varven, för fyra månader sen kunde jag kanske göra en.

Så, önska mig lycka till på tentan imorgon :)  

Inga kommentarer: