måndag 14 december 2015

så kallt att det gör ont i ögonen


Jamen den här behagliga temperaturen på minus 10 grader fortsatte att hålla i sig under hela dagen idag med. Kul. solen sken imorse så jag gav mig ut på en promenad. alltså, det var så kallt. det gjorde liksom ont i ögonen och hjärnan, så kallt. så jag gick fort och inte så långt, kändes ovärt! 

Vi hade seminarium kl 13 sen stannade jag kvar tillsammans med Ulrika och fixade till en grej på vårt grupparbete vi ska redovisa på onsdag. Jag hann komma hem en timme och fixa mat innan det var dags att cykla iväg i kylan igen... Men det väntade ju ett roligt träningspass, det var mer värt :)

Dagens pass: uppvärmning med KB - svingar, thruster, SDHU
Dagens styrkedel: KB-clean. Repschema: 5-5-3-3
jag har bara gjort clean med kettlebell en gång innan, i en wod. det gick sådär, men idag när vi fick öva teknik så gick det bättre :) 
Dagens metcon: AMRAP 4 min
7 pullups. 7 KB-svingar, fulla 
vila 1 min
AMRAP 4 min
10 boxjump. 5 HRPU
vila 1 min 
x 2 
Tuffa metcons, lite vila och högt tempo. Vi fick räkna ihop alla varven plus reps, då jag fick ju den konstiga totalen: 16 + 30. haha. 

Jag har lite känningar i halsen, vi får se om det var en bra idé att träna idag eller inte.. Imorgon har jag vila, men ska cykla  till och från Maxi för behöver handla för veckan. Sen ska jag plugga en hel del, yeeeey! 

PS! Jag läste äntligen ut min bok igårkväll. Mörka platser av Gillian Flynn, jag har som sagt bara läst Gone girl av henne innan, men den här boken var dålig från början till slut. Riktigt tråkig att läsa och jag tänkte att det kanske händer något kul på slutet, men nä. Så den rekommenderar jag faktiskt ingen att läsa. Nu ska jag läsa nån lättläst bok som är kul och går fort :) 

Inga kommentarer: