torsdag 10 december 2015

halv Cindy som torsdagswod

Hejhej! Först skola till kl 11, sen gjorde vi klart vårt grupparbete som vi ska redovisa på onsdag, så det är skönt att ha det gjort :) sen åkte jag hem och pluggade faktiskt. hela två timmar, det var länge sen. jag gjorde först sånt som är kul = räkneuppgifter, sen sånt som är tråkigt = allt annat ungefär. hahhaa :) nej allt är inte tråkigt. så det gick rätt bra, jag ska börja beta av de gamla tentorna imorgon då vi har självstudier hela dagen.

Det här är ju min nya favorittröja. Jag köpte den i början när jag flyttade upp, jag har kollat på den länge och så hängde den där på Intersport och ropade på mig. Den var dyr, det var den - men så värd pengarna för så mycket jag använt den så var det välspenderade pengar! Den är från Kari Traa, och dom har såå mycket fint. 

Jag körde det tidiga passet idag, kl 18 för Sofia hade bokat det, så då bytte jag så vi kunde köra tillsammans och hinna ses lite :) det kom inte upp något pass under hela dagen så jag visste inte vad jag skulle köra idag, jag vill gärna veta så jag kan ställa in mig på det men det är kul när man inte vet också. Det var ett sjukt jobbigt pass idag! Jag har lite träningsvärk efter gårdagen i axlarna men det var inget hinder i dagens träning. 
Först pullups: jag gjorde 3 st på första minuten, 2 på andra och sen 1, det gick riktigt dåligt idag. Så jag gjorde negativa resten och efter den jag bara gjorde en med. Det blir jäkligt jobbigt till slut det med. 
Metcon 1: 40kg som Rx kan jag nog inte ens  göra en power clean så jag skalade ner till 25kg. jag har inte jättebra teknik så jag safeade och tog inte för tungt. 25kg var en bra vikt och jag fick in ett bra tempo. 10 min jobb, totalt: 4 varv precis. sjukt jobbigt men då väntade en till jobbig metcon, haha. Bara att ladda om :) 
Metcon 2: Cindy är egentligen 20 min AMRAP men vi körde bara 10 min. Jag fick skala ner till ringrodd då jag inte har fått kläm på kippade pullups än och så gjorde jag armhävningar på tå ner och upp på knä, air squat är ju inga konstigheter. Jag klarade hela 7 varv + 5 reps och det är jag väldigt nöjd med faktiskt! Det blir tungt att köra många armhävningar för mig men det var ändå bara att mata från start, ingen överdriven vila så ett jämnt och högt tempo! :) förutom pullups så var det ett väldigt bra pass där jag kunde ta ut mig ordentligt. Imorgon blir det nog bara lite mysträning, ingen metcon utan lite teknik och handstående :) 

Eftersom jag körde redan kl 18 så har jag ju hunnit duscha och äta middag nu och klockan är inte ens nio. Skönt, men lite ovanligt :) 

Inga kommentarer: