söndag 6 december 2015

snön regnade bort med en gång


Såhär har det ungefär sett ut idag, fast mindre slask och bara is typ. Solen visade sig sina knappa fem timmar, plus att den står så lågt att den knappt når över träden.. 

Igår såg det ut såhär på morgonen, det var mycket mysigare. Jag hade önskat att den kunnat få vara kvar, men igår regnade det och hela Ume blev en isbanan ungefär. 

Jag cyklade till Boxen på morgonen och då såg det ut såhär, när jag cyklade hem var det blankis och jag fick gå nästan hela vägen hem. Det är jobbigt att gå med cykel och speciellt när det är halt, så det tog sin lilla tid, men jag hade inte så värst mycket annat planerat än att plugga och det skjuter jag gärna på.  Igårkväll så var jag hos Sofia en sväng och bara hängde, det var trevligt. Det är tråkigt att hon ska flytta i januari.

Gårdagens pass:
Front squat - stege upp till max. 1x1 55 kg 
failade 57,5kg men den kommer nästa gång. det var väl sådär smart att köra maxning dagen efter en wod med backsquat och burpees, haha :)
Övade på handstående - sakta men säkert framåt men inte där än
Cleans, lätta vikter 15-25 kg bara teknik
Pullups 2x3 3x2 - när släpper det och man kan göra fyra? 

Idag har jag vilodag, hela kroppen är helt slut så det passade ju bra. Plus att jag gled omkull på isen typ 200 m från huset när jag skulle prova att cykla, ja det gick ju sådär.. Men jag var ute på en promenad på förmiddagen, jag tog sovmorgon till halv tio. När hände det senast? men skönt :) så jag har fått lite frisk luft och solljus på mig. sen har jag sett sista avsnittet Downton Abbey, lipade lite i vanlig ordning åt den serien. så sorgligt att den är slut nu , varför då????? :( nu har jag försökt plugga lite, upptäckte att det är nån crossfit-tävling med eliten som sänds live via Crossfit games hemsida. men jag har gjort lite räkneuppgifter, sånt jag tycker är kul. att läsa anteckningar och en tråkig bok går sämre. jag ska börja plugga på gamla tentor den här veckan (förmodligen nästa helg) har jag tänkt :) det ger mig mest tycker jag, sen har vi en redovisning och ett seminarium den här veckan. det kommer nog gå bra! 

Hoppas ni haft en fin helg och en trevlig andra advent idag :) 

Inga kommentarer: