fredag 18 december 2015

skam den som ger sig!


ÄNTLIGEN! jag har kämpat med att kunna sparka mig upp till handstående ett bra tag nu, det har mest handlat om den mentala biten att våga för jag vet att jag orkar stå med fötterna mot väggen. Varje gång jag har övat så har jag fått små tips och peppande ord från andra medlemmar på Boxen, alla vill hjälpa och peppa :) idag tränade jag själv men jag hade bestämt mig att jag tänkte inte åka därifrån innan jag fixat min handstående. Jag började med att öva på handstående, det gick dåligt. Jag gick vidare med mitt tänkta pass: 

Stegrande marklyft (jag har nog inte kört mark på två veckor!)
tanken va att stegra upp till en tvåa på 90, men det ville verkligen inte kroppen idag. 
jag körde 6 reps på 70kg, 5 reps på 75kg, 4 reps på 80 och sen orkade jag bara en repetition på 85... jag körde varje varannan minut i 10 min så jag tänkte om jag vilar så fixar jag det nästa set, hahaha. nepp, en ynka reps där också. Sämsta marklyftpasset på länge, bra start på passet ja! 

16 min varannan minut alternera 
* 6 pullups i smalaste gummibandet 
* 16 utfallssteg med 16kg KB / hand 
så totalt 4 set av varje övning. jag gillar den här typen av upplägg, du kan köra tungt men hinner ändå vila runt 60-90 sek innan det är dags att köra igen. 
Innan jag körde igång så maxade jag pullups, jag har ju stått still på mina tre reps sjukt länge nu och näää, den fjärde var nära idag men icke. Men jag orkade mina sex reps i gummibandet under alla seten, vilket jag är nöjd med. 

Sen blev det en hel del lek. Jag gjorde pullups i ringar, jag har testat en gång innan och det är tungt men det går att göra två reps :) Sen tog jag fram min box och ville ta revansch från gårdagen, så jag byggde upp min höjd med viktplattor, när jag kom till höjden där det tog stopp igår så började mina hjärnspöken igen, så jag gick ner och hoppade några gånger på höjden precis under och sen byggde jag upp igen - och  JAAAAA jag fixade det! Flera gånger hoppade jag, sen vågade jag inte bygga mer, haha :) Sen avslutade jag med mer lek : handstående. helt plötsligt så fick jag till det! Så då fick jag bevisa att jag kunde göra det igen så jag lyckades filma, jag fick provhoppa några gånger men det gick en gång till. Jag behöver dock öva mycket mer för att få till det varje gång :) men det är så kul att träna när man ser resultat av allt slit man lägger ner! Imorgon ska vi ha nån jul-wod på Boxen, det ska bli roligt. 

Nu ska jag äta och fortsätta med plugget, kul fredagkväll! :) 

Inga kommentarer: