tisdag 22 december 2015

jullov!!


Här är en lagom trött bild från imorse när jag var lagom nervös inför tentan. Det var en rätt klurig tenta, men jag tror det gick bra. Nu har jag JULLOV, jag har inte haft jullov eller julledigt på sju år! Just innan jul tycker jag att det är kul att jobba i butik, nästan alla kunder är glada och förväntansfulla inför julen och man får sitta med tomteluva i kassan och vara glad. Men sen att jobba på alla juldagar när alla andra är lediga - det är den mindre roliga biten. 

- Nääää måste lilla du jobba på julafton? Stackare. - citat från vart tredje kund på julafton, JAMEN om du hade köpt alla dina sillburkar och haft lite framförhållning och inte åkt hit på självaste julafton, nää då hade jag nog inte behövt att jobba. Det är vi själva som skapar behovet av att ha dygnet runt-service. 

Efter tentan så kom jag hem och var helt slut! Så jag fick vila mig en stund på soffan, sen fick jag masa mig ut för solen sken och jag vill gärna få lite solljus på mig när det bjuds på det. Så en promenad längs älven fick det bli :) nu ska jag börja packa, jag flyger inte hem förrän imorgon. Idag kom julkorten, jag trodde nästan jag skulle bli utan i år :( tänk att en liten julhälsning på posten kan göra en så glad :) 

Inga kommentarer: