tisdag 29 december 2015

listan 2015


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
jag flyttade till en helt ny stad och började studera på universitet.

Höll du några av dina nyårslöften?
jag hade inga specifika nyårslöften, däremot mål:

* komma in dietist- eller kostvetarprogrammet 
* träningsmål: klara en pullup, 100kg marklyft + stå på händer

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
nja, ingen av mina närmaste vänner men några bekanta har blivit det.

Dog någon som stod dig nära?
nej

Vilka länder besökte du?
det blev ingen utlandsresa det här året

Är det något du saknar sen åren tillbaka som du vill ha år 2016?
inte vad jag kan komma på nu 

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
inga specifika datum , men flytten lär väl vara något jag alltid kommer att minnas.

Vad var din största framgång 2015?
att jag vågade ta steget och göra något annat i livet. att jag vågade ge studierna en chans och inte bara se tryggheten och lönen från jobbet varje månad 


Största misstaget?
oklart

Har du varit sjuk eller skadat dig?
min hals är som vanligt dålig till och från, men annars har det inte varit något mer än förkylning.

Bästa köpet?
jag har inte lagt pengar på varken prylar eller resor, utan har sparat mycket det här året. men jag blev materiellt lycklig när jag hittade en blå Ralph Lauren-kofta i våras. 

Vad spenderade du mest pengar på?
träning skulle jag tippa på. gymkort, kläder, kosttillskott mm 

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
ja, crossfit ger mig så mycket glädje. träningen och människorna i Boxen ger så mycket.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015?
Måns seger i Eurovision



Var du mer glad eller mer ledsen i år jämfört med tidigare år? 
kanske lite mer glad? 

Vad önskar du att du gjort mer?
jag hade velat ha någon mer resa, men man får prioritera ibland och jag ville ha en budget nu när jag skulle börja plugga. men jag var i Göteborg med Tove och i Stockholm med familjen. Samt baka, bakningen har blivit lidande nu efter flytten då jag inte har någon riktig ugn. 

Vad önskar du att du gjort mindre? 
jag vet faktiskt inte, det senaste året så har jag inte jobbat överdrivet mycket och nu har jag inte jobbat på 4,5 månad, mitt godisätande har blivit mindre sen jag flyttade då jag inte har det lika tillgängligt varje dag.  

Hur tillbringade du julen? 
med familjen och så blev det fest på juldagen

Blev du kär i år? 
nej

Favoritprogram på TV?
jag ser sällan på tv men de få gångerna det händer: Biggest loser och Downton abbey 
(jag såg julspecialen idag och jag är så ledsen att serien är slut nu, den är så fin och rolig och sorglig på en och samma gång och karaktärerna är helt fantastiska. jag kommer sakna alla på Downton.)

Bästa boken du läste i år?
Det hänger en ängel ensam i skogen - Samuel Björk 

det här var i alla fall en av de böcker som gjorde ett stort intryck på mig, det är en ny författare som levererade sån hög klass med så mycket spänning så jag är förväntansfull vad han kan bjuda på mer. 

Största musikaliska upptäckten? 
Oklart

Något du önskade dig och fick?
en plats på Kostvetarprogrammet

Något du önskade dig men inte fick?
om vi ska vara petiga så ville jag komma in på Dietistprogrammet men gjorde inte det, men det här känns bra som det är nu och det är jag glad och nöjd med. 

Vad gjorde du på din födelsedag? 
tränade och så hade vi sittning på klassen på kvällen då nollningsveckan höll på då. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre ?
säkert, som en riktig ugn i lägenheten i Umeå

Hur skulle du beskriva din stil år 2015? 
det är mycket basplagg, jeans, tröja, kofta. jag gillar mina klänningar också men om jag fick välja hade jag traskat runt i träningskläder 90% av tiden

Vad fick dig att må bra? 
familj, vänner, träning, baka

Vilken kändis var du mest sugen på?
Stående: Jude Law och Jake Gyllenhaal

Vem saknade du?
efter att jag flyttade så har jag såklart saknat min familj och vänner.

De bästa nya människorna du träffade? 
alla glada på Boxen och Ulrika i klassen

Inga kommentarer: