söndag 13 december 2015

lucialyftet och målarbok

Hej hopp! Idag har jag varit på Boxen och kollat på Lucialyftet, en tyngdlyftningstävling. Det var ett antal damer och herrar som ställde upp och det var skoj att kolla på, riktigt tunga vikter på en del :) jag har vila från träningen idag, vilket är skönt men jag cyklade ändå till och från Boxen. det var inte så farligt dit men nu när jag cyklade hem så har temperaturen smugit ner på minus 10 grader... Det var vidrigt kallt att cykla, det kändes nästan som det var lika kall som när jag cyklade hem från flyget men då var det minus 18.. Rå kyla idag, så nu har jag tänt ljus här hemma, ätit varm mat och duschat. Ska dricka lite te och fortsätta i min bok som har gått riktigt långsamt, men den är sådär bra.. Men nu har jag inte mycket kvar så jag tvingar mig att läsa klart den så jag kan börja med nån bättre efteråt.

Det nya är målarböcker för vuxna. Jag har sett flera måla i såna och va rätt nära på att köpa en sån. Men alltså, näää. Varför ska jag ha en målarbok? Jag kan för tusan måla själv på ett papper, det är bättre för min hjärnan och kreativiteten. Så jag köpte ingen och igår målade jag favoritmotivet, en blomma. Om jag inte har någon idé då målar jag en blomma, alltid, ett säkert kort! Jag kom ju på att Downton Abbey slutade förra veckan, så då målade jag istället, för jag orkar inte börja se en ny serie. Jag känner att jag varken ha tid eller lust eller ro att sitta och glo på serie, jag hade kunnat sitta en timme igår men när ska jag se resten av avsnitten? Nää, jag lugnar mig ett tag till! 

Min fina och jag, saknar dig! Men nu är det inte många dagar kvar tills jag kommer hem igen! 

Inga kommentarer: