torsdag 3 december 2015

diane


Kolla vilken fin morgon det var idag! Jag gillar verkligen Umeå, det är så fint här och att promenera längs älven är så skönt och rogivande :) jag hade sovmorgon idag också, eftersom jag har problem att somna så sover jag tills jag vaknar och idag vaknade jag till vid sju-tiden men det är så mörkt så jag somnade om. så promenad innan frukost blev det idag, det var en kall morgon och ganska halt så det blev inget supertempo men skönt att starta dagen! :) 

Jag hade skrivit en "att göra lista" idag. 1. göra räkneuppgifterna i häftet vi fått. 2. läsa igenom mina anteckningar. 3. åka och köpa hyacinter 4. laga middag 
Alla punkter gick rätt bra förutom punkt 2, men jag tjuvstartade med den igår så jag hade inte så mycket kvar att läsa :) sjukt höga krav på mig själv under en hel dag! 

Men en ledig dag utan träning går ju inte? Kl 19 var det dags :) 
uppvärmning - hipthrust, inchworms, pushups, jumping airsquat
Teknik: Handstand pushups 
jag jobbade på låda för jag kan inte ens stå på händer mot en vägg. det var jobbigt ändå. 
EMOM 7 min - max reps HSPU. 
jag fortsatte att köra mina på lådan. 
Metcon - Diane
21 - 15 - 9
Marklyft 
Handstand pushups 
jag hade 50kg på stången och gjorde HSPU på lådan med knäna, det blev lättare. Tid: 5,20
jag har bara testat att göra HSPU på lådan en gång tidigare, så det var bra att öva lite mer och jag kan inte säga något om tiden. jag höll ett jämnt, bra tempo så får vara nöjd! 

Bonus: 5 min max reps
minut 1: burpees
minut 2: jumping airsquat
minut 3: pushups
minut 4: situps 
minut 5: burpees 

Nu är jag trött, jag kom på att jag var tvungen att tvätta håret, vilket var lite jobbigt. Så ska föna det nu, det är egentligen det som är jobbigt. Jag hoppas att jag kan sova  gott för imorgon väntar många timmar i skolan. Hej svejs

Inga kommentarer: