fredag 15 januari 2016

last days of dancing

Jag gillar Maja, hon sjöng i På spåret för nån vecka sen. Ikväll är det nya resor, jag har pluggat klart för dagen så passar bra att mysa framför tvn resten av kvällen. 

Jag mötte upp och pluggade tillsammans med Anna och Ulrika, vi hade fått låna en annan gammal tenta som var betydligt svårare än den vi har fått tillgång till att öva på. Så jag fick helt plötsligt en massa mer att plugga på! Jag cyklade hem efter fyra timmar för då låg min koncentration på noll, jag behövde frisk luft och vila en liten stund. Sagt och gjort så tog jag nya tag och då hade jag bra flyt. Så det har gått bra idag och nu känns det faktiskt väldigt bra inför morgondagens tenta! :) 

Det blev ingen träning idag men jag körde passet igår, det var kul. Jag skulle ta det lugnt, det gick hyfsat bra. 
10 RM marklyft - fem set att hitta ditt max.
1 x 10 77,5 kg. 
Jag gjorde en ökning med 2,5 kg. jag trodde verkligen inte att jag skulle slå det, jag har precis varit krasslig, de senaste gångerna jag kört mark har det gått så fruktansvärt dåligt. först orkade jag bara 7 reps på 77,5 men jag hade ett sista set kvar och då kom coachen och peppade! Det behövdes, men den där lilla extra peppen gör så himla mycket! :) det var kul att slå PB även om det inte var mycket att skryta med. 
Metcon: 
4 RFT
10 goblet squat 
20 KB svingar
30 russian twist 
Rx 24/16. målet är att ha samma vikt på KB genom hela woden. 
Eftersom jag skulle ta det lugnt så sänkte jag vikten och körde med 12kg. Jag kände att det var alldeles för lätt för mig och att jag hade egentligen kunnat köra på 16kg, men jag vågade inte då halsen precis blivit hyfsat bra. Så jag mesade igenom och hade inget tempo tyckte jag, men ändå blev jag klar först på tiden 8,50 min. Så det var ju lite skoj, det hade ju tagit längre tid med tyngre vikt, så jag är lite sugen på att göra om den om några veckor bara för att testa mig :) haha lite störd! 

Jag längtar till tentan är gjord imorgon så jag kan åka och träna något skoj! Jag får sällskap av Emma så det kommer bli roligt hursom :) 

Inga kommentarer: