fredag 29 januari 2016

glad för ett gammalt rep


Överdrivet glad tjej som lärt sig klättra i rep. Det kändes omöjligt och Emma o jag hade planerat att det skulle ta ett tag för oss att lära oss detta. Men allt föll på plats i onsdags och så bara gick det :) Så det är roligt, man klättrar kanske inte superofta i rep men det är kul att kunna det. Nästa mål är handstand pushups, vi ska öva i helgen! 

Gårdagens pass:
EMOM 12min alternera:
6 stångrodd
30 s pushups 
jag körde med 35 kg på stångrodd och armhävningarna gjorde jag så många jag orkade på tå först. det känns bra att man äntligen kan köra lite riktiga armhävningar :) 
Metcon on time (timecap 18min) 
Buy in: 100 double unders/300 single unders
21 - 15 - 9 
boxjumps 
KB svingar 24/16
Knee to elbow
Cash out: 30 burpees
Min tid blev 14,21 min.
Det var en jobbig metcon, men kul. Jag har aldrig kört knee to elbow och det var väl inte så svårt men jag har problem att hämta fart och stannar och gör strikta istället för kippade och då blir det tusen gånger jobbigare och tar längre tid, men på mina sista 9 reps så kom jag på hur jag skulle göra. Haha bättre sent än aldrig? jag måste lära mig att göra double unders också, tar sån tid att hoppa så många singelhopp :) 

Idag har jag massa plugg på schemat, ska se om det går bra så jag kan skriva en hemtenta idag eller inte. Det blir förmodligen en liten pluggpaus i eftermiddag. Trevlig helg :)  

Inga kommentarer: