torsdag 21 januari 2016

onsdag- och torsdags-wod!

Vi har börjat en ny kurs och det är verkligen fullt fart från start. Jag har suttit i skolan hela dagen igår och idag, men lite träning måste man hinna med också!
Gårdagens pass: 
Turkish get upp repschema 4-4-4-4-2-2-2-2
tvåorna var alltså en reps per arm, om du inte vet hur man gör turkish get up så sök på youtube, det är en teknisk och rätt svår övning men väldigt bra för hela kroppen. det gick mycket bättre än vad jag väntat mig, jag har bara kört det två gånger tidigare. jag körde mina tvåor på 16kg KB. 
Metcon: Cindy
AMRAP 20 min
5 pullups 
10 pushups
15 airsquat 
jag skalade pullups till negativa pullups och armhävningar ner på tå och upp på knä. vi körde en halv Cindy för ett par veckor sen och då gick det riktigt bra, nu var det här det första flåsiga jag gör på ca 4 veckor. så det var jobbigt, men jag höll ett högt men jämt tempo så det gick bra.
Totalt: 13 + 10 varv :)
Det är lite brist på bilder här, idag vart det en fin dag men jag satt mestadels i skolan och man är inte så sugen på att lämna vantarna när det återigen är -25 ute... Men ska bli mildare i helgen :) 

Jag var i skolan till halv fyra, jag hann hälsa på Henrik som var uppe och monterade grejer vid välkomstmässan. Mycket trevligt att hinna säga hej, nu dröjer det väl till sommaren innan vi ses igen. Men jag har fått mycket gjort i skolan idag, det blir väl en rätt lång dag imorgon också men det är mest för jag vill ha helg i helgen och inte behöva sitta och plugga då. Hem och äta en portion gröt och tagga till dagens träningspass: 
Back squat 4-4-4-4 (samma vikt under alla set) = 52,5 kg
Bänkpress 4-4-4-4 (samma vikt under alla set) = 37,5kg (jag försökte på 40kg först, men orkade bara tre så fick sänka)
Metcon tabata 4 min, 20 sek on, 10 sek off 
Cal rodd 
Burpees 
Total reps : 98 reps (49 st på båda) 
jag är nöjd med dagens pass, det tog bra i benen under böjen. Emma och jag körde ju fyror förra veckan och då gjorde jag på 50kg för 55 blev för tungt, så nu la jag mig mittemellan och det var en bra vikt. bänken känns sådär, jag har så svårt att höja, jag kan köra sex reps på 35 utan problem, men över det blir det jobbigt. sen kör jag ju inte så mycket bänk längre.. 
Tabata är så jobbigt, vi delade upp gruppen så hälften började med rodd och körde burpees därefter, jag tog taktiskt en rodd snabbt för det är lättare att mata burpees efter rodd än tvärtom kände jag, om jag känner mig själv så tycker min kropp det. funkade bra och kände att jag tog ut mig allt jag kunde, är nöjd med resultatet :) 

Nu blev det ett långt inlägg med mestadels bara träning, men jag kommer nog inte hinna med så mycket annat kul utöver skolan. Eller jo, i helgen :) men det kan jag återkomma med. 
Ha en fin helg, hej hopp! 

Inga kommentarer: