fredag 29 januari 2016

PB overhead squat

Jag tar igen för dålig uppdatering förra veckan? haha! Den här veckan har inte varit lika intensiv, mycket att göra förstås men lite lugnare. Idag har jag gjort lite plugg, jag klarade "hemtentan"  nu ikväll så det känns skönt att ha den klar så jag kan fortsätta och fokusera på nästa grej.

Jag tog en pluggpaus och åkte och tränade tillsammans med Sofia. Imorgon flyttar hon så det var kul att hinna ses en sväng. det lär väl dröja ett tag till nästa gång. Vi körde bara ett myspass, min kropp är lite sliten och jag har träningsvärk lite varstans faktiskt. Vi började med böj, jag gjorde overhead och det gick riktigt bra så jag satte nytt PB :) en trea på 37,5 kg blev det! Sen lyckades jag inte pressa upp 40kg över huvudet, jag känner att jag orkar mer men det är just den lilla detaljen att få upp stången också. Men jag känner mig nöjd, fast böjen inte var så djupa som jag vill ha dom, men godkända. Sen kombinerade jag pullups och ring dips. Jag får fortfarande inte till kippen, så störigt. Men jag kan stå på händer mot en vägg i alla fall och det är ju kul så jag får väl vara glad för dom sakerna som går bra. Jag vet att jag kommer re ut kippen snart :) 


Inga kommentarer: