måndag 25 januari 2016

PB frontböj!


Kolla vilken fin dag vi har haft idag! Jag fick njuta av det fina vädret i ca 20 min - alltså cykelturen till skolan. Sen har jag suttit inomhus och pluggat, tjugo i fyra fick jag packa ihop och cykla hem igen. Det var inte riktigt mörkt än, känns skönt att vi går mot ljusare tider :) 

jag hann vara hemma ett tag innan det var dags för träning. det var ett roligt pass idag :) 
1RM front squat 
tre försök att hitta ditt max i frontböj. 
1RM: 57,5 kg. PB! 
EMOM
3 deadlift
3 hang clean
3 frontsquat
samma vikt på stången, jag körde först på 30kg men höjde efter fem minuter till 32,5kg för vändningen kändes bättre då. Hang clean eller hang snatch är så svårt att få till. men det gick rätt bra på de sista seten :) 
Bonus: 50 burpees (time cap 4 min)
tid: 2,54 min. 

Nu är mina ben trötta, jag failade 60 kg på FS för jag tappar stången när jag ska upp från böjen. det är irriterande men jag fick ändå ett PB med 2,5 kg. alltid något :) imorgon har vi åter en heldag i skolan så jag ska lägga mig och sova nu! 

Inga kommentarer: