söndag 31 januari 2016

rolig söndagsträning

Jag somnade tidigt igår vilket var skönt för då var jag utvilad och pigg imorse. Strax efter tio var Emma och jag på Boxen, det kändes bra med vilodag igår för nu hade jag mycket energi. Tanken var "clusters" = squat clean + thrusters men vi började med cleans och så var en annan tjej där och hade precis tränat klart så hon hjälpte oss och gav oss tips på hur vi skulle göra. Så vi körde bara squat cleans och med hennes hjälp så gick så gick det så bra! Så det var riktigt skoj att träna, jag kom upp till 45 kg och det är jag supernöjd med! 

Vi körde lite pullups och jag fick äntligen till kippen, sen att jag inte kommer tillräckligt högt för att det ska räknas som en reps spelade just då ingen roll, det är sånt man får jobba mer med. Jag klarar inte så många för det blir jobbigt för greppet men så kul att det börjar släppa :) Emma skulle köra push press, jag körde lite clean and jerk och får upp 40kg - vilket jag också är nöjd med. Sen kör jag några set strikta pressar och sen övade vi lite på handstand pushups, Emma fixade det men inte jag. Men man kan inte kunna allt på en gång men det känns bra i det mesta och att det börjar bli rätt bra teknik på det som man har tyckt varit svårt ett par månader nu, så det är superkul! :) Jag hade velat köra en metcon, men den vart på 25 minuter och tiden sprang iväg och vi hade helt plötsligt varit där i två timmar redan, så vi får spara den roliga till en annan gång ;)

Från fredagens pass med OHS. 

Nu ska jag plugga lite grann och förbereda mig för morgondagen  :) hej hopp

Inga kommentarer: