fredag 8 januari 2016

första passet på Boxen för i år

Hejsan! Idag hade vi bara labb ett par timmar på förmiddagen, det var kul. Vi läser en 3 poängskurs nu - Mikrobiologi så vi läser om bakterier och idag fick vi kolla på bakterier i mikroskop och sen gjorde vi labbar som vi ska kolla resultat på nästa vecka, se om det växer några bakterier i våra prover. Det är kul, lekstuga :) men vi skriver tenta nästa lördag så lite seriöst är det väl också.

Idag blev första passet på Boxen för i år. Vi hade återträff med vår baskurs, det var jag och en till tjej som dök upp, haha. Men Victor körde med oss och det var kul. Det var egentligen inte så jobbigt, men eftersom jag inte kört något flåsigt på snart tre veckor så höll jag på att dö. Hahaha! Jag har mest mystränat och haft lång vila mellan seten, men nu är det värsta gjort och jag kommer snart igen! Jag ser framemot det här året, jag är sugen på att utvecklas på alla plan! Den här träningen är så sjukt rolig :) Vi körde:
5 RFT -> 10 wallballs, 5 HR pushups, 6 pistol squat/12 goblet squat
OTM 9 min -> 5 KB pushpress 3 boxjump over 
OTM 10 min - 1 pullup i ringar (tre sista i räcke) 
Det som gick bäst var pullups, jag har inte vägt mig men jag väger mer nu än innan jul för det säger sig självt när man knappt har tränat och typ fikat varje dag, men det gick verkligen bra! 9 minuters var inte heller så jobbig, men den första var riktigt vidrig idag. Flåset är sämst.

Här är en bild från  Friskis när jag körde med mamma. Jag övade på push split. Jag har inte kört det så mycket och övade litegrann, det gick väl hyfsat tycker jag :) men jag har mycket att jobba på! 

Inga kommentarer: