fredag 12 februari 2016

friyay!

Snöstorm här, eller blåsten har lagt sig lite men en massa ny snö... jag hoppas snöandet avtar under natten, det är inget kul att cykla i det här, gick ändå okej idag. Jag har egentligen tagit helg och ska inte tänka på plugget under helgen, men vi fick en ny hemtenta idag som jag inte kan släppa. Vi får göra det tills vi klara den och nu har jag kommit 1,5 poäng ifrån att bli godkänd tre gånger i rad, man blir så sur. Men jag får släppa den nu och prova imorgon igen..


Idag var jag och tränade med Emma på eftermiddagen. det blev mest ett lekpass. vi gjorde några set seriösa och tunga clean and jerk. jag klarade återigen 40kg men failade överstöten på 45kg. men sen körde vi split jerk på passet igår, kanske inte supersmart. igår körde vi även 2000m rodd på tid. det var riktigt vidrigt. min tid är väl inget att skryta med 8,28 min men jag höll ett jämnt tempo genom hela och det är jobbigt hela tiden. sen har jag en nackdel att jag är kort, men jag tycker att jag har fått till en bra roddteknik. det hjälpte att ha två stycken på varsin sida som skrek på en de sista 200 m annars hade jag aldrig ökat, haha :) 


Inga kommentarer: