lördag 20 februari 2016

lördagens träningspass

Idag fick jag åka och träna själv, jag tycker det är roligare att ha med någon och jag hade inte spikat upplägget för dagen. Jag började i alla fall med att jobba på min clean. Det blev både hang clean, powerclean och squat clean, det börjar väl lossna lite men jag är fortfarande så långsam med armbågarna... Men det är bara att fortsätta kämpa på.

Här är en squat clean. Jag körde treor på 35 kg, det kändes bra. fem eller sex set blev det. 

E2M 10 min
4 pullups
det gick bra med pullups idag, jag gjorde 4 st på första omgången och då satte jag det som mål resterande set också. jag gjorde inte fyra obrutna men fyra totalt under varje varannan minut :) 

Jag hade tänkt köra någon metcon, men det var mycket folk på boxen imorse så jag tänkte om och gjorde istället: 
Under minut 1 gör jag 1 backsquat, under minut 2 så gör jag 2 backsquat osv ända upp till 10 reps, då går jag ner igen till en repetition. Alltså 19 minuters jobb, när du gjort minutens reps så vilar du resterande tid. Jag har inte maxat i back squat så körde på 40 kg och det var nog en bra vikt :) man blev rätt trött utav det upplägget också. Självklart blev det lite handstående under passets gång. 


Inga kommentarer: