lördag 27 februari 2016

hej mitt vinterland

Jag vaknade hyfsat pigg kl 7 imorse så jag beslutade mig för att gå upp och hinna träna innan jag tog bussen till Täfteå där Ulrika bor. sagt och gjort, det blev ett kort men bra pass:
3 varv av (ej på tid)
hopprep - öva på double unders 
handstående 
en repklättring. 
allt gick faktiskt rätt bra idag, jag har inte klättrat i rep sen jag lärde mig och det är lite läskigt att klättra upp så högt, men det gick fint. 
Kipping pullups - öva öva öva öva, det går framåt, sakta men säkert. 
EMOM 12 min 
Jämn minut: 8 OHS 25 kg 
Udda minut: 8 pushups (på tå) 
jag klarade bara 6 böj på sista varvet, det var jobbigare än vad jag förväntat mig. jag hann med lite rörlighetsträning både innan och efter passet och jag  höll mig inom en timme som var den tid jag fick idag :) jag har haft lite träningsvärk från alla utfall igår, men inte så farligt. om jag har otur så slår det till imorgon ;) 
På cykelturen till Boxen så fick jag fina snöiga fransar. det blev jag väldigt lycklig över :) 

Sen tog jag som sagt bussen ut till Täfteå för att hälsa på Ulrika, som går i min klass. Hon bodde till och med en bit utanför Täfteå, i Skäret och det var så fint och mysigt där ute. Hon bor precis intill havet och det var så fridfullt. Vi hade bestämt bakdag och eftersom hon har en riktig ugn så valde vi att baka där :) så det blev några brödbullar till frysen. Så roligt att hitta på något tillsammans och när hennes bröd jäste så gick vi ut i det fina vädret. Vi hade tänkt åka skridskor, men som ni ser på bilden ovanför så var det ganska mycket snö. Så vi åkte spark istället :) jag har inte åkt spark sen jag var liten hos mormor och morfar och det var lite lättare att åka spark på vägen här uppe. Det var kul när jag gick av bussen utanför Ica så stod sparkarna uppställda på rad utanför :) vi har haft en supermysig dag och jag kom hem för en timme sen, nu är jag helt slut och kommer nog sova gott. Jag började kolla på Unge kommissarie Morse, men kunde inte koncentrera mig tillräckligt bra. Det blir nog läsa i boken istället :) 

Här är en bild från vår sparktur :) 

Inga kommentarer: