fredag 26 februari 2016

open 16.1

Nu har Crossfit Open startat, första woden släpptes inatt och så ikväll körde vi som ville woden på Boxen, detta kommer anordnas alla kommande fyra event också. Superkul!! :) jag visste inte om jag skulle köra eller inte, men bestämde mig för att det är kul att testa på! Jag fick köra den skalade versionen eftersom woden bestod av chest to bar-pullups och det kan jag inte göra. 

Open 16.1 - AMRAP 20 min
7,5 m overhead walking lunge 43/29
8 burpees over bar 
7,5 m overhead walking lunge 43/29
8 chest-to-bar pullups 

Skalad: 7,5 m front rack walking lunge 20/15
8 burpees over bar 
7,5 m front rack walking lunge 20/15
8 jumping chin-over-bar pullups 

Min total: 235 reps. 
det var väldigt roligt att testa på att köra, Rx-varianten kör alla crossfit-atleter i världen och de bästa kvalar sig till slut till Crossfit games. det var väldigt bra stämning på Boxen, kul att så många var och kollade. jag gjorde det bara som en rolig grej och är nöjd med min insats! Jag körde på i ett bra tempo som jag höll i alla tjugo minuter, jobbade hela tiden och gick inte in i den berömda väggen :) det var skönt att ha en domare som räknade allt man gjorde så det enda jag behövde tänka på var nästa reps! :) ett tufft men roligt pass! det lär kännas i benen imorgon.
Jag har lärt mig hur man använder Panorama-funktionen i kameran.. haha :) här kommer en bild från sista heatet. 

Och.. jag fick min punktering fixad på 1,5 h - hur bra service? så glad att jag slapp gå fram och tillbaka till skolan igår. 

Inga kommentarer: