onsdag 17 februari 2016

kursen är slut!!

Helt slut tjej här! Men så glad för nu är den här kursen slut, vi hade vår muntliga presentation idag och det gick bra. Vi fick tillbaka vår rapport och hade en del grejer vi var tvungna att justera så det fixade vi efter lunch så vi kan ha en ledig dag imorgon :) så skönt! det framkom att jag missat en grej på vår sista statistikuppgift så fixade det innan jag cyklade hem. SÅ SKÖNT! fast det har varit mycket jobb, många timmar i skolan så har jag ändå tyckt att den här kursen varit rolig - man har lärt sig väldigt mycket. På fredag börjar nästa kurs , då ska vi få laga massa mat, det ska bli superroligt :)

Så idag hann jag till och med sova på soffan i en halvtimme innan träningen. det har ju inte hänt på flera veckor så det var skönt. 
Dagens träning:
30 min rörlighet
Bear complex 7-7-7-7-7-7-7
1 power clean
1 front squat 
1 push press 
1 backsquat
1 push press bak
= 1 reps - så ett set är sju varv
Det är lite rörigt och mycket att hålla reda på, men vi körde två stycken på en stång så den som vilade fick räkna varven, haha :) sju reps och sju set är väldigt mycket och det är sjukt tungt att köra så många reps. men alla kämpade på bra! Mitt sista set körde jag på 27,5 kg och det känner jag mig nöjd med. axlarna var riktigt trötta då! 
Metcon AMRAP 6 min:
burpee + pullup
jag missade ju att räkna, kom på det efter en stund... hahaha jag var så trött efter complexet. jag körde några pullups i början men fick ganska snabbt gå över till negativa. 
Det känns i axlarna, latsen, ländryggen, benen - kan bli träningsvärk imorgon? 

Jag är så taggad på ledig dag imorgon! sova länge, gå ut och gå, läsa bok och bara mysa :) sen blir det träning på kvällen. hej hopp !

Inga kommentarer: