måndag 15 februari 2016

måndag - ny vecka nya tag!

Hej hopp! Ny vecka och inte vilken vecka som helst, det är veckan då den här intensiva kursen slutar, tjoho! :) men vi har fullt upp tills på torsdag i vilket fall, vi ska ha en muntlig presentation av vår rapport på onsdag och det är mycket som ska klaffa. Så jag är glad att jag gjorde mitt statistikarbete i helgen :) på förmiddagen jobbade vi med vår presentation och sen var jag iväg på ett möte - bra möte , återkommer om det! så på eftermiddagen satt resten i min grupp med sina statistikarbeten och jag åkte och tränade istället :) jag hade bokat in mig på passet ikväll, men nu när möjligheten fanns att träna på eftermiddagen plus att det var stångrodd som styrkedel på kvällens pass så valde jag att åka och teknikträna ryck istället. jag behövde verkligen jobba på tekniken där, mycket som ska klaffa och jag har en tendens att dra för tidigt och för mycket med armarna..

Jag satte en etta på 30 kg, inte så snyggt men upp kom den :) 
resten av passet:
EMOM 12 min 
1 strikt pullups 
Metcon on time: 
21 - 15 - 9 
cal rodd
burpees
situps 
tiden: 8,52 min. 
calorirodd och burpees är alltid jobbiga och tillsammans blir det ju inte mindre jobbigt. men det var skönt att få svettas lite på slutet, jag känner mig rätt nöjd med att jag lyckades göra hyfsat strikta pullups, jag behöver jobba upp styrkan så jag klarar fler på rad. man blir ju bra på det man gör! 

Jag har haft huvudvärk hela eftermiddagen, först tänkte jag att den släpper när jag cyklar ute i den friska luften, det har till och med varit sol idag!! Men icke, då tänkte jag att den släpper efter jag ätit mellanmål, nehe, när jag är och tränar kommer den släppa. Nepp. den sitter fortfarande i och jag vet att sömn är det enda som hjälper nu för tog en huvudvärkstablett när jag kom hem efter träningen. så ja, jag kryper nog ner med min bok tror jag :) 

Inga kommentarer: