tisdag 23 februari 2016

wod 15.5

Hej hopp! Nu har den nya kursen; Livsmedelskemi och matlagningsteknik börjat och det kommer bli en del praktiskt arbete i och med matlagningen - vilket jag ser framemot väldigt mycket! Sen kommer det bli en del grupparbeten även här. Det kommer bli en rolig kurs tror jag och det kommer hända en del roliga saker under kursens gång  :)

bland annat så kommer min mamma och hälsar på snart. jag har fått ett extrajobb som jag börjar på veckan efter mamma har varit här. idag hittade jag en sänkt t/r-resa hem i april som jag bokade, det var viktigt att det blev just den helgen eftersom på lördagen spelar Charta 77 i Oskarshamn. den närmaste staden dom spelar i här uppe är Ö-vik och det är samma helg som min mamma kommer och hälsar på och hon var inte sååå sugen på att se dom, haha :) det är alltid kul att ha lite att se framemot!

Hej på dig lille snögubben. 

Jag tränade inte igårkväll, jag har inte ont i halsen men känner mig typ harklig... För Emma och jag bestämde att vi hellre ville träna ihop idag då hon inte fått plats på passet igår. Det var länge sen vi tränade så jag var superpepp och det blev ett roligt och bra pass. 
Vi körde teknik på cleans ett bra tag. Som mest några set treor på 40kg, jag gjorde även några set med ryckmark. 
sen skulle vi göra något jobbigt, Emma ville köra något med rodd och axlar. jag hade sett att dom förra veckan kört en open-wod som innehöll thrusters och rodd och det tyckte inte vi lät sååå jobbigt och bestämde oss för: 
Open 15.5
27 - 21 - 15 - 9
Cal row
thrusters 45/30 
jag skalade thrusters till 20 kg och sen startade vi klockan.
alltså.... 
den var jobbig. SÅ jobbig. 
men det var kul och vi kände oss rätt nöjda efter det :) 
min tid blev: 11,37 min

Inga kommentarer: