torsdag 11 februari 2016

träningen ger mer än vad den tar.


Hej hopp! Tänkte bara slänga in ett litet hej innan jag sticker till skolan igen.. Idag har vi statistikseminarium och om det inte kommer upp några oklarheter där så har vi i alla fall gjort klart veckans statistikarbete. Planen efter det är att skriva klart rapporten! Det är rätt mycket jobb kvar men vi vill ha den klar senast imorgon så vi kan ta helg därefter. Igår körde vi på fram till halv fem, sen var jag tvungen att åka förbi ICA och handla, så jag kunde fixa lite mat och jag hann väl sitta i soffan 15 min innan det var dags att cykla till Boxen. 

Gårdagens pass: 
rörlighet i 30 min. (bonus!)
Back squat 5-5-5-5-5 
samma vikt genom alla set = 50 kg 
Metcon "Elizabeth" 
21 - 15 - 9
Clean 60/45
Ring dips
Jag fick såklart skala, jag körde cleans på 30 kg och dips på låda. Vändningar gick bra till en början, sen blir man trött och drar mest med armarna.. Men dom blir hela tiden bättre och om jag inte behöver jaga en tid går det oftast bra. Det var ett kul pass! Jag fick tiden: 5,07 min. 
Det bästa med träningen är att den faktiskt ger mig mer energi än vad den tar. Många säger att jag är så duktig som orkar åka iväg och träna på kvällarna fastän jag egentligen är helt slut efter en hel dag i skolan - men grejen är att jag måste för att orka med skolan. Jag får ut så mycket av den där timmen som träningspasset ger att det inte är värt att offra det! :) 

Ikväll väntar lite pressar och rodd! :) 

Inga kommentarer: