lördag 6 februari 2016

lördagsryck.

Igår blev det bara ett par timmars pluggande på förmiddagen så kl 12 tog jag i princip helg, jag gjorde en ny hemtenta på eftermiddagen som jag klarade på första försöket så jag behövde inte lägga så mycket tid på den - vilket var skönt! Solen sken igår så jag cyklade till och från Maxi och fick lite sol på mig och njöt av solskenet :) och jag är rätt glad att jag tog handlingen igår för idag är det typ snöstorm här... jag vet inte hur mycket snö det har kommit nu på förmiddagen men det är mer än 1 dm som SMHI har lovat. jag har cyklat till och från Boxen i det här vädret, när jag gav mig iväg strax efter nio var det inte så farligt , men det var inget kul att ta sig hem sen... det vart ju inte plogat nånstans och det hade varit lättare att gå men jag trodde inte att det skulle fortsätta att snöa så mycket. jag är i alla fall helt slut, jag ska ligga på soffan ett tag nu och sen får jag väl ta tag i städningen men jag har hela dagen på mig och jag har inte tänkt gå ut mer i det här vädret! haha

från dagens pass. 
teknikträning på ryck. jag övade mest på att sätta mig under stången, det är så sjukt svårt och så fort man lägger på lite vikt så blir det ännu svårare. jag får inte riktigt in tajmingen känner jag, men jag kör väl på mina bebisvikter och nöter på så kanske jag en dag får till det :) 
sen körde jag en metcon: 
E5M 25 min: 
2 rounds of: 
6 burpees
5 deadlift 45/30
4 power clean 
3 front squat 
2 thrusters 
1 STOH
10 s bar over head hold
Alltså: varje femte minut i 25 min ska du göra två rundor av ovanstående, du har samma stång till allt. jag körde på rekommenderad vikt -> 30 kg för damer och var osäker på om jag skulle orka på den vikten genom hela, främst var jag osäker på hur tunga thrustern blev. det var dom jobbigaste men jag kämpade mig igenom hela med samma vikt :) TJOHO! och när du kört två rundor fick du vila till nästa fem minuter började så jag fick nästan två minuters vila mellan varje omgång - vilket var välbehövligt! den var tung men det var kul! jag blev helt slut efter det, lekte lite handstående men det var skönare att bara sitta och vila, äta banan och ladda för att ta sig hem i snön! 

I torsdags körde vi en vidrig metcon:
21-18-15-12-9-6-3
Toes to bar
Burpees
jag förstörde mina händer och den här var riktigt jobbig. jag gjorde knee to elbow för att öva på att få in kippen, vi hade tekniktränat det innan på passet så istället för att köra strikta T2B (vilket hade tagit evigheter för övrigt) gjorde jag kippade K2B för jag får inte upp fötterna ända upp när jag kippar, än ;)  min tid: 13 min

Inga kommentarer: