söndag 28 februari 2016

PB clean & jerk

Underbart väder idag också, så jag tog hojen bort till Maxi och handlade för kommande vecka. Det är fortfarande rätt kallt, men nu när man har rätt kläder så blir det snarare problem att klä sig tillräckligt kallt så man inte svettas sönder när man sen cyklar.. Dessa I-landsproblem!

Kl 15 stod det tyngdlyftning på schemat idag. De har startat en klubb på Boxen, så man får prova på en gång och sen om man tyckte det var bra och kul så får man bli medlem om man vill fortsätta gå. Vi övade på överstöten idag och vi var rätt många som dök upp - superkul. Så bra att få tips och hjälp från flera kunniga inom tyngdlyftning då det är väldigt mycket teknik och timing. Varje söndag kör dom i två timmar så nu ska jag bli medlem så jag kan fortsätta utvecklas och bli bra på lyftningen! :) Efter alla råd så tog jag ett PB i clean and jerk - 45 kg! Det var inte snyggt, men upp kom stången så det är bara fortsätta öva :) men ett PB är alltid ett PB ;)

Bild från ifredags då vi kör Open 16.1 - man ser mig på mittenbilden. Bild har jag lånat från @boxenumea på instagram :) 

Inga kommentarer: