söndag 7 februari 2016

laxburgare

Det är riktigt tråkigt väder här i Ume nu, det snöade hela dagen igår plus att det blåste så efter min cykeltur till och från Boxen så vistades jag inomhus resten av dagen. imorse steg jag upp rätt tidigt, utsövd kl 7:30 :) då snöade det inte , jag hann vara glad i en timme sen dalade snöflingorna ner från skyn igen... men jag tog ändå cykeln till Boxen för det vart plogat och det var inga problem dit! Men hem sen, åh det var inget kul att cykla hem och då regnade det istället så snön blev så blöt så det var tungt att trampa för den nya snön hade ju inte plogats undan...

Men dagens pass hade inget färdigt upplägg, jag tränade mest det jag kände för och lite grejer som jag är dålig på.
Marklyft - fyra försök att göra en så tung fyra som möjligt, slutade på 87 kg.
jag kan känna att jag fegar lite ibland för när jag väl börjar lyfta så går det väldigt bra, men jag har inte kört så värst mycket marklyft det senaste halvåret men styrkan sitter där ändå :)
Sen körde jag pullups ett tag, jag kände mig svag.. men övade mest på att få till kippen - det är ändå det jag vill lära mig. sen förstörde jag händerna i torsdags så det gjorde sjukt ont varje gång jag hängde i det där räcket så jag gav upp rätt fort, det var inget kul. bättre att köra i veckan när händerna mår bättre :) mycket handstående, det är kul nu när jag kan det.
Två tråkiga saker jag övade på för jag är inte så bra på det: wall balls med Rx-bollen (14p) jag kastar mycket med armarna så jag blir först trött i armarna och inte benen och det är för att jag inte ta kraft från höften. så jag körde med 6kgsbollen och det gick väl hyfsat, jag gjorde inte så många reps. jag vill få in en bra rörelse så jag kan fånga bollen bra och göra många reps istället för att fånga bollen knasigt och ta paus typ. sen hoppade jag rep. jag övade på att få till double unders. det gick faktiskt rätt bra till slut, jag lyckades få in en rytm med att hoppa 2-3 singelhopp och ett dubbelhopp. så det var ju lite kul :) det blev två pass som jag tränade själv i helgen, det är inte lika kul men det är ju alltid trevligt folk på plats så det väger ändå upp.

Gårdagens middag (som även blir dagens middag) 
Laxburgare! - jag är medveten om att jag äter alldeles för lite fisk, två gånger i veckan är rekommendationen och jag gillar fisk men jag har mest gjort ugnsbakad fisk. nu drar jag mig för det eftersom jag inte gillar min ugn. men så kom jag på att jag hade lax i frysen och tänkte att jag skulle försöka mig på burgare gjorda på lax. Och det blev otippat gott! :) jag blev supernöjd! Så det här kommer jag helt klart att laga fler gånger, jag trodde jag hade fyra filéer i frysen men det var visst bara två, så två middagar blev det. Det behövs inget recept, mixa laxfiléerna i matberedare (jag hade stavmixern) och salta och peppra, forma till biffar och stek några minuter på varje sida. 

Jag ska nog försöka ge mig ut lite senare i eftermiddag men nu ska jag fortsätta läsa i min bok. Det har gått trögt även att boken är bra, men jag har inte haft tid eller ork om kvällarna nu när det varit så mycket i skolan. Jag har varit helt slut på kvällarna och somnat direkt. Den här helgen har varit så skön, jag har tagit det lugnt och en pluggpaus på två dagar har varit välbehövlig! :)

Inga kommentarer: