lördag 13 februari 2016

legday everyday!

Ja det slutade inte att snöa, det har snöat i princip hela dagen och just nu tror jag det är uppehåll. Jag var lite sur imorse för jag behöver verkligen cykla till Maxi och handla, men jag klarar mig en dag till så jag fixar det imorgon. Jag skulle inte träna förrän på eftermiddagen eftersom Emma jobbade till halv fyra och vi skulle träna ihop, så då gjorde jag min sista statistikuppgift som ska vara klar på torsdag först. Men jag kände att jag lika gärna kunde göra något vettigt om jag skulle sitta inne och glo, det tog en liten stund för statistikprogrammet är inte så lätt att hålla reda på hur och vart man ska göra alla grejer, jag tror jag är klar med uppgiften men just nu känns det "för lätt". Sen när jag ändå var igång så gjorde jag tentan jag satt med igårkväll och klarade den direkt :) så skönt!

Sen strax efter fyra blev det träning tillsammans med Emma :) det gick bra att cykla, nu har dom hunnit få ordning på cykelvägarna. Vi körde ingen metcon igår så idag ville jag köra nån slags flåsträning och Emma fick mer eller mindre hänga på, haha.
17 chipper 
17 cal row
17 boxjump over
17 deadlift 70/40
17 wallballs 20/14lb
17 deadlift 70/40
17 boxjump over
17 cal row
Min tid: 7,19 min.
Vi hade förväntat oss att det skulle ta längre tid att köra denna, haha. Så dålig koll, Emma blev klar några sekunder före mig. Men den var kul, den blev ju jobbig eftersom man bara matade alla reps och man hade inte riktigt tid att vila. Jag körde med 14lb-bollen just för att öva med den, det gick väl sådär men hyfsat bra. Jag behöver köra med den bollen för att bli bra på hantera den och idag skulle vi inte göra så många wall balls så då tänkte jag att jag får väl "sänka" mig och få sämre tid men det väger ju upp att jag sen :) det var mycket "jobb" att plocka fram alla grejer och sen alla som var och tränade stod med varsin stång nånstans på Boxen så vi fick trycka ihop alla grejer, men det gick bra det också :) sen squatade vi efteråt. Jag körde paus-frontböj, jag behöver öva på att hålla upp armbågarna i botten så jag körde några set med fyror på 35 kg vilket kändes lite lagom.

Men nu är kroppen riktigt trött så imorgon blir det vila från träningen! En liten cykeltur till Maxi är bara vardagsmotion och det är skönt med frisk luft. Det har varit legday everyday den här veckan, haha :) men det är kul! Nu ska jag se andra avsnittet av 30 grader i februari. Jag har sett hela första säsongen och gillar den serien väldigt mycket, jag trodde det var en komediserie först men efter två avsnitt så satt jag och grinade till resten.

Dålig bild pga den är tagen från en film. Jag failar min överstöt och vändningen är hemsk så den kommer inte upp som film :) haha. men det är bra att filma ibland så man ser hur tekniken är. 

Inga kommentarer: