onsdag 7 oktober 2015

mitt första norrsken!

Heeeej! Det var en lång dag i skolan idag, mellan kl 9-15.45 med en timmes lunch. Men dagen rullade på rätt bra, nu har vi gått igenom allt inför tentan nästa fredag så nu är det bara att repetera och få in allt i skallen, ja bara det ja! Men vi har två inläsningsdagar nu och en hel helg så det ska nog gå ganska bra?! :) jag orkade inte plugga något när jag kom hem idag, jag åt mat och la mig på soffan och vilade en stund så jag skulle orka träna. haha!

Dagens pass var lika rolig och utmanade som vanligt :) Marklyft stod på schemat, jag älskar ju marklyft så det gick bra. Vi skulle bygga upp en tung trea, jag fegade nog lite men gjorde en trea på 85kg och det får jag vara nöjd med! sen hade vi två fem minuters AMRAP och en tio minuters - alla med marklyft! Vi skulle ta 50% av vår tyngsta trea och köra på den i woden, jag körde lite över och hade 45 kg på stången.
Första fem minuter bestod av: 5 marklyft - 10 burpees över stången - så många varv som möjligt = 3 varv + 3 marklyft 
De andra fem minuterna bestod av: 5 marklyft - (10 toes to bar)/kneeraises = 4 varv + 1 marklyft
Sista 10 min bestod av: 5 marklyft - 7 burpees över stången - 10 airsquat - 15 armhävningar (ner på tå och upp på knä) = 4 varv! 
Väldigt roligt och jobbigt pass, jag älskar det här. Jag känner i ryggen att jag gjort många marklyft, jag rullade ändå ut den på foamrollern innan jag cyklade hem , hoppas att det inte gör allt för ont imorgon. Men ska träna imorgon också så får rulla lite till då bara :)

Men det roligaste på hela dagen, när jag och en annan tjej cyklade hem så får vi se norrsken när vi cyklar över bron hem. Vi måste stanna och kolla och cykla till en bra plats där vi kan se det. Det var första gången vi båda såg norrskenet och det var så jäkla häftigt!! Jag tänkte ändå på det häromdan att jag önskar att jag får se det under min tid här. Och så får jag det idag!! Jag är så lycklig.

Inga filter på den här bilden. Inte jättebra bild men fotade med telefonen. Men ändå häftigt att det syns på bilden, var så mycket vackrare och häftigare i verkligheten! När vi stod och kollade så lyfte ett flygplan och hela norrskenet typ vibrerade och rörde på sig. Ah så coolt! Jag önskar att jag får se det fler gånger! Ja, ni förstår ju hur glad jag är. Bästa på hela dagen!! :) 

Inga kommentarer: