onsdag 14 oktober 2015

onsdagspressar

Hej hopp! Bara för man börjat studera vid universitet så blir man inte automatiskt bra på plugga.. Jag vet inte om jag nånsin kommer bli bra på det, min hjärna är väldigt bekväm av sig.. Men jag tycker jag har hyfsad koll på det mesta inför tentan på fredag och vi har inläsningsdag imorgon också så får nöta det sista då.. Jag har pluggat hemifrån idag, Anna behövde plugga ensam och det förstår jag precis, jag gillar också att plugga ensam och åka till skolan och tjoa med massa folk klarar jag inte av om jag ska plugga. Så jag fick lite annat gjort under dagen också, sen har jag suttit och längtat efter träningen sen jag gick upp typ :) jag hann med en promenad under dagen, solen sken idag också :) och lyssnade på senaste avsnittet av Träningspodden - då säger Lofsan att det bara är 1% av Sveriges befolkning som rör sig mer än 30 minuter om dagen. Alltså, jag fick en chock! Jag vet att många sitter still i sin vardag som på jobbet , men alltså 30 minuter!!!! Det är ju ingenting på en dag, vad gör folk i sina liv??? Jag tycker jag sitter mycket nu när jag har bytt jobb mot studier men jag måste röra på mig för att kroppen ska må bra. Helt sjukt!

Så på tal om träning - jag förstår verkligen alla som blir helt fast i crossfit, så sjukt rolig träningsform! många gånger är det så jäkla jobbigt och man får jobba med det mentala otroligt mycket för man klarar så mycket mer än vad man tror och alla som coachar på passen är så bra och alla som tränar på boxen är så trevliga och snälla , känns verkligen bra att träna där :) Ja men dagens pass då:

Väldigt mycket pressar. Jag är rätt svag i mina axlar så kan inte lägga på så mycket vikt. Men jag jobbar mig uppåt, idag klarade jag två strikta axelpressar på 30kg och det är jag väldigt nöjd över. Jag har fått mycket hjälp med tekniken sen jag började på Boxen med just axelpressar så det är kul :) 

Så ja, först tre strikta pressar, två push press (man tar hjälp av benen) och pushjerk (man tar hjälp av benen och fångar stången med lätt böjda ben, man får vara snabb alltså:)) min bästa hela complex blev på 27,5 kg och jag failade sista strikta på 30kg men det var nära. Nästa gång :) 
Metcon: jag har aldrig gjort squat clean o jerk så jag fick göra clean & jerk (räckte gott och väl, haha!), situp till handstående var ju ett önsketänkande så fick göra situp till armhävning. Men det var jobbigt ändå och det är det som är det roliga och fina med crossfit - ALLA kan vara med utefter sin förmåga! Så man gjorde tre varv (vila mellan varje varv) och sen gjorde man burpees återstående tid. Jag tror jag hade 7,30 min kvar till time cap så det blev många burpees, hela 69 st. Det märkts rätt tydligt på burpees om man får bättre flås, jag gjorde ju inte dom i något jättetempo - men att hoppa in och ut och upp hela tiden är jäkligt jobbigt och det orkade jag! Men sjukt roligt och svettigt pass, onsdagspassen är riktigt bra :) Nu bokade jag mig på ett pass imorgon också, jag hade tänkt åka dit på morgonen och köra lite själv men vi ska köra teknikträning i pullups och en svinjobbig metcon så jag ångrade mig nu. Jag tror det kan vara bra och köra slut på mig på kvällen så jag kan somna av trötthet sådär dagen innan tenta! :) 

Inga kommentarer: