söndag 25 oktober 2015

pepparkaksbollar

Idag är det grått och regn, så jag har varit inomhus och gjort lite tråkiga saker som tvätta och plugga sen har jag rullat pepparkaksbollar och gjort kycklinggryta med ris som jag åt till lunch och som jag fyllde frysen med, så jag klarar mig ett par dagar. Vid kl 15 blir det träning, det ska bli skoj :)

Pepparkaksbollar

1 dl havregryn
1 dl mandelmjöl
7-8 dadlar
1 msk kokosolja 
1 msk honung 
2 tsk pepparkakskrydda 
lite vaniljpulver 

Lägg alla ingredienser i en bunke och mixa med en stavmixer till en jämn massa. Vid behov ha i lite vatten så det går rulla bollar. Rulla bollarna i kokos och ställ kylt. 

Mina blev en aning för torra idag faktiskt, men det kommer inte vara några problem att äta upp dom pga en sån liten sak. Mycket goda :) 

Inga kommentarer: