lördag 24 oktober 2015

lördagslek


Hej på dig! :) igår var det vila från träningen, fast det blev mer aktiv vila. eftersom vi hade föreläsning på förmiddagen så gick jag en promenad efter lunchen och det var bara att ge sig ut för solen sken, man måste passa på då. sen fick jag välja mellan att plugga eller att cykla till maxi och handla, ja det var jag som gav mig själv valmöjligheterna och jag valde såklart att cykla  till maxi vid halv fyra en löningsfredag! hahhaa :) 

så ja, jag sparade pluggandet till idag. jag har fått lite gjort, men just nu, en vecka in i kursen så tycker jag det är svårt och man skulle behöva en bok bara för alla konstiga ord.. jag ska fortsätta imorgon, men det är bra att repetera för den här kursen är inte så lång och vi ska göra ett grupparbete mitt i allt också.. men jag började dagen med att åka och träna tillsammans med Emma, en tjej som jag träffat på Boxen och hon bor nära mig så vi har cyklat till och från Boxen ett par gånger. Vi tränade mest överkropp då vi kört en massa ben i veckan. Så det blev en salig blandning:
pullups + kippar 
pushups i gummiband + ring dips i gummi 
bänkpress-stege - som bäst en etta på 42,5kg
overhead squat - 2x3 på 30 kg slutade jag med 
övning på hand- och huvudstående. 
+ lite lek med annat. 

det är skönt att träna när man inte har någon tid att passa, det är inte så mycket folk på Boxen och man kan träna och leka med det mesta. det blev mycket skratt och jag älskar det stället, alltid så härlig och kamratlig stämning! jag har svårt att hitta fokus när jag inte har ett bestämt träningsupplägg, men jag försöker tänka ut i huvudet vad jag ska göra på ett ungefär i alla fall. det gick rätt bra idag - imorgon ska vi köra tyngdlyftning, det ska bli kul och förhoppningsvis lärorikt. sen ska jag fortsätta med pluggandet, jag ger upp det nu. 

Ny säsong av Downton Abbey på Svt på lördagar, tjoho!!! Som jag har längtat , älskar den serien :) 

Inga kommentarer: