torsdag 29 oktober 2015

två bra träningspass

Idag blev det plugg i skolan ca 3 timmar med en tjej från klassen som är en av de få som inte åkt hem över helgen. Jag åker hem om tre veckor, weeeey! :) vi fick kanske inte jättemycket gjort, men mer än vad jag hade fått gjort hemma. så det var ju bra!

Gårdagens pass var riktigt tungt! Vi började med riktiga tunga marklyft, vi körde enligt repschemat 5,5,3,3,2 och jag failar min tvåa på 95kg men jag kände att jag hade lite mer att ge så jag höjde till 100kg och satsade på en etta. Och upp kom den, men det var riktigt vidrigt tungt! Jag har kollat på min film sen i somras då jag tog den vikten och då ser det lätt ut, men då hade jag inte gjort så många lyft innan. Men det kändes riktigt najs faktiskt, styrkan sitter i :) sen körde vi två vidriga metcon... Först OTM 15 min:
8 wall balls + burpee
15 KB svingar (jag hade 16kg)
jag hade missuppfattat tiden så trodde att vi bara körde 12 min så jag gav allt det sista varvet och tog ju ut mig helt så de tre sista rundorna var riktigt jobbiga, haha.
sen körde vi en till jobbig metcon som innehöll wall climbs och tuck jumps, inte alls kul efter den första, min kropp var riktigt trött då.

Det blev träning idag med, jag känner verkligen av ländryggen idag men jag rullade ut den både igår och idag efter passet. Just nu känns det mest i bröstryggen och jag vet att det var dagens wall balls som har orsakat det. Idag var det lite blandat, väldigt kul pass. Vi körde ett complex med powerclean, front lunges och push press - det var tungt och eftersom min teknik på clean är sämst så övar jag på det på låga vikter, ingen idé att jaga vikter när man inte har tekniken. det gick väl hyfsat bra, ska öva lite clean i helgen tänkte jag :) vi gjorde lite wall climbs idag med, jag har svårt att gå ända in till väggen, men jobbar på det, lite sidoplanka och burpees..
Sen skulle vi bara avsluta med unbroken wallballs.. den tjejen som står bredvid mig säger att hon har klarat 100 st, hur orkar man det frågade jag? Det är bara att mata.. Jaja, tänkte jag. Jag körde med den angivna vikten men den blev för tung när jag skulle få in ett bra flöde och jag kom inte över sträcket så jag bytte till den lätta bollen och kom in i ett sjukt bra flow och tänkte att jag gör 50 st och när jag väl kom dit så måste jag fixa 75 och hon som stod bredvid mig som var grym landade på 106 reps och då ville jag ju slå det!! Så jag matade och matade, målet var i alla fall 100 obrutna reps. Jag fixade det, jag skramlade ihop 103 st, dom sista tre kasten var jag så trött så jag träffade inte ens väggen eller var inte ens i närheten av sträcket så då gav jag upp. Men det var ju sjukt bra jobbat tycker jag själv, jag trodde verkligen aldrig att jag skulle orka över 100 reps wall balls, jag hatar ju det! Hahah :) så det har varit två bra dagar på Boxen! vi får se om det blir nån träning imorgon, känns som min kropp behöver lite återhämtning :)

Det här övade vi på både igår och idag på passen, wall climbs. Målet är att du ska stå så nära väggen som möjligt. Jag har som mål att klara handstående mot väggen , fast åt andra hållet så jag kan sparka upp mig själv. Jag kämpar väl på :) 

Inga kommentarer: