måndag 19 oktober 2015

whisky story



Det behövdes en sånhär låt för att tagga till för dagens träningspass. Jag har varit sjukt trött hela dagen, sen hade vi föreläsning både på för- och eftermiddag idag. Ny kurs - näringsfysiologi och metabolism heter den och den ska tydligen vara ganska klurig. Men ja, det ska nog gå vägen :) jag käkade och pluggade lite när jag kom hem och vilade mig. sen var det bara att cykla iväg, verkligen omotiverad idag - jag tror det är första gången jag varit det sen jag flyttade hit inför ett träningspass. men när man väl kom dit så taggade man till :) 

Dagens pass: 
Clean complex:
1 power clean
1 hang clean
1 hang squat clean / hang clean + front squat 
OTM 10 min. 

Team-metcon 6 varv (3 varv/person):
200 m rodd
6 goblet squat
6 ball slams
200 m rodd
På tid! 

Bra att köra clean, jag är inget bra på det så det är bra att öva. Det kommer väl snart! Woden gick bra, det blev riktigt tungt för benen men det var "bara" tre varv så man kunde ta ut sig rätt bra. Det känns i alla fall som jag börjar få till min roddteknik riktigt bra nu, det känns bättre i dragen och tiden blir bättre och jag kan ligga på en jämn snittid. Jag behöver ha en bra roddteknik för att få bra tider i rodden eftersom jag inte har längden på min sida i just det momentet.
Imorgon tänkte jag dra dit efter skolan och köra lite frontböj, pullups och annat kul, eventuellt lite rodd igen. Men efter föreläsningen imorgon ska Jens Lapidus föreläsa i Ljusgården så det tänkte jag lyssna på, jag har inte läst VIP-rummet men dom andra har jag avverkat så det ska bli skoj :) lite senare i höst kommer Kepler och det får jag inte missa, bästa författarparet typ. 

En bild från fredagsfysen. "älskade" wallballs... 
Foto: Mariam

Inga kommentarer: