lördag 3 oktober 2015

morotskaka


En "liten" bit morotskaka till eftermiddagsfikat blev det idag tillsammans med Ulrika på Café Station. Jag var på det fiket när mina föräldrar var här uppe och då köpte vi glass och kaffe bara, men dom hade flera glutenfria alternativ så jag tänkte att hit ska jag gå och fika någon gång framöver. Och alltså vilken morotskaka!! Typ världens största bit men så god, generöst med frosting också. Den varade under hela tiden vid pluggade, ca tre timmar! haha :) Innan vi satte oss och fikade och pluggade gick vi en sväng på stan, alldeles för mycket folk för min smak men vi gjorde ett par ärenden. 

Kl 10 var jag på ett yogapass. Det ska öppna ett nytt gym rätt nära mitt boende och där skulle dom köra en yogaklass idag, Anna tipsade mig och frågade om jag ville hänga med. Jag har inte gått på yoga på flera veckor så det kunde väl passa bra. Det jag inte fattade var att det höll på i två timmar. Men det var ett rätt lätt pass och det kändes bra, men jobbigt men samtidigt kul! Det var samma kille som håller passen på Boxen och det är ingen lugn yoga där man ska stå i de olika positionerna i tre minuter och andas, neeeej här ska vi vrida och vända och stå lite på händer och helst vara helt tyngdlös. Jag var rätt trött i kroppen efter det, men det var bara att cykla hem och duscha och äta för sen skulle jag ju möta upp Ulrika. 

Jag kom nyss hem och har ätit lite, jag hade tänkt gå ut och gå en promenad men det är mörkt nu och jag är rätt trött så myser ner mig i soffan istället :) hej hopp! 

Inga kommentarer: