fredag 2 oktober 2015

kul fredagsfys!

Hejhej! Idag har vi haft inläsningdag, jag funderade på att cykla bort till skolan och plugga med några i klassen men det har blåst storm här idag och jag började dagen med att cykla bort till Maxi och handla när dom öppnade (älskar det, bara gå runt där och slippa stressa) och sen började jag plugga hemifrån och allt flöt på så himla bra idag så jag lagade mat i lunchpausen och fortsatte ett par timmar till på eftermiddagen. Känns som jag fick mycket gjort fastän jag var hemma! Sen det jag längtat efter hela dagen: FREDAGSFYS på Boxen! :) 

Taggad tjej innan passet! 

Dagens pass: 
uppvärming, sen började vi med metcon!! 
AMRAP 12 min:
5 Burpee + pullup
10 pushup + mountain climbers
15 air squat + jumping jack
Utmanade och rolig, man har aldrig någon fördel (inte vad jag märkt iaf) att vara kort så jag kämpade på och hoppade upp till mina pullups, jag gjorde totalt 4 varv + 1 burpee och de tre första varven orkade jag pullups så det var skoj! :) 
Sen körde vi typ böjfest! 
Every two minutes for 12 min. 
Front squat 5 st / jumping squat. 
Vi körde i par, så när minuten började så körde den ena front squat och den andra jumping squat, du hoppade så länge du orkade under den minuten, när det blev en ny minut så bytte man övning. Så totalt sex set av varje övning i 12 minuters jobb. Det var väldigt oklart när vi skulle köra denna men det gick ju bra och det var riktigt jobbigt, jag körde på 40kg. 

Precis när jag kommit hem från träningen så hörde Anna av sig och undrade om vi skulle käka kebab. Jaaa jag var ju superhungrig så passade perfekt! Mätt och glad, det blir kanske lite yoga imorgon! 

Och grattis mami på födelsedagen! Önskar att jag hade varit hemma hos dig, men det är snart jul :) 

Inga kommentarer: