torsdag 17 september 2015

Äppelmuffins med havrecrumble

Jaaaa, mina plåtar dök upp idag, eller dom kunde bara leverera en för sen tog lagret slut så jag får väl vänta ett tag till på den andra, men en är bättre än ingen :) så efter mitt inlägg om julbakverk så blev jag ju riktigt sugen på att baka något. Så efter min promenad i regn och rusk med Tyngre i lurarna och hemkommen med min plåt så kollade jag igenom min receptbok och det stod mellan bullar eller muffins och det blev äppelmuffins. Roy Fares äppelmuffins med crumble - mums!! det är ju faktiskt äppeltider :)

Den här ugnen är dock inte att lita på, tar lite längre tid än i en vanlig. det är ganska ironiskt för jag och två arbetskompisar pratade i somras om vad man helst hade valt: ugn eller spis. jag sa efter mycket om och men ugn , för man kan göra så mycket gutt i den! Och man fick ha en micro också.. Så nu har jag mest spis och liten ugn, men det funkar ju och jag ska nog göra lite pizza i helgen! Yeeeeey :) och så är det Hela Sverige Bakar ikväll med, och halsen mår bra! Så imorgon blir det träning, och så kommer det bli ännu mer regn och rusk imorgon, men man mår bra sen :)


Här är min lilla plåt. dom här muffinsformarna är ju sjukt stora, så sex stycken fick det plats! 

Jag orkar inte skriva av receptet men det finns HÄR!

Inga kommentarer: