måndag 28 september 2015

ta mig tillbaka

Hej! Den här dagen började inget bra, men nu sitter jag här superlycklig och nöjd med livet! Bättre att vända en dålig dag till en bra :) jag vaknade och var helt slut i kroppen, jag gick inte upp förrän kl 8 (sent för mig) och åt frukost och städade undan lite. Satte mig för att plugga, fick världens huvudvärk så jag la ner böckerna igen och gick och la mig och sov en timme till. Labb kl 13 i skolan och jag vet inte om det var den friska luften eller att jag fick något att tänka på ett par timmar som gjorde susen, men när jag kom hem så var jag full av energi igen och satte mig och gjorde en gammal tenta som jag fick låna av en klasskompis. Det kändes mycket bättre efter att ha gjort den faktiskt, det börjar kanske lossna? Vi får väl se hur mycket jag förstått imorgon på seminariet!

Riktigt fin dag idag! Här är en del av universitetsområdet, så mysigt med dammen mitt i. 

Men tiden går ju fort när man har roligt tillsammans med kemiböckerna, så jag var tvungen och äta något innan jag cyklade iväg till kvällens pass:
Jag har inte kört back squat på flera, flera månader.  Jag har bara kört frontböj sen i april/maj?! Men det har kanske stärkt mina svaga delar för det gick väldigt bra i back squat idag. Jag tappar gärna ryggen och faller för mycket framåt. Tempot var 2 sek ner, 2 sek i botten, upp så snabbt du kan, 1 sek i toppen och jag kunde faktiskt lägga på mer vikter än vad jag trott! Tjoho :) nu är ju inte 35kg något att skryta med, men med tanke på att jag knappt kunde göra en riktigt bra back squat i våras så känner jag mig nöjd :) Metcon var skoj, men jag vill verkligen bli tillräcklig stark och få till mina kipping pullups så jag kan köra det i wodar också, nu fick jag göra ring rows - men det gick fint! :) Roligt pass. Imorgon ska jag ha vilodag har jag tänkt :) 

Måste bara tipsa om Darins nya album Fjärilar i magen. ALLTSÅ Darin på svenska är så bra!! Jag älskade när han var med i Så mycket bättre och sjöng på svenska. Så lyssna på! :) 

Inga kommentarer: