lördag 26 september 2015

träning + plugg

Hej! Eftersom jag numera har ledig helg varje helg så känns det liksom inte så speciellt och jag pluggar ju på helgerna också så den där fredagskänslan infinner sig inte direkt.. Jag tycker att jag är ledig mest hela tiden så det är kanske inte så konstigt. Jag vaknade vid vanlig ordning kl 7:00 men låg och drog mig till halv åtta , jomenvisst! Sen åt jag gröt och cyklade rätt trött och opepp bort till Boxen, men ja - man hinner ju piggna till på fem kilometer i såhär härlig krispig höstluft och så sken solen! Så fylld med energi så körde jag mitt planerade pass, jag tog ett gammalt pass som Sara gjort åt mig. Det blev rätt tunga marklyft (som kändes lätta idag!! :)) sen körde jag varannan minut pullups i gummiband och varannan minut utfallsgång i 16 min, alltså mina händer är helt förstörda från gårdagens pass och var inte så glada över att hänga i ett räcke idag igen, men hade handskar som skyddade lite.. Sen körde jag en kort wod:
70 airsquat
60 mountainclimbers
40 utfallshopp
30 boxjump
20 cal rodd
den skulle ju minskat med 10 reps från varje övning men jag hade det inte nerskrivet för stunden utan bara i tanken så jag körde bara på och insåg att jag hade ökat böjen och mc med tio fler än vad ordinarieprogrammet såg ut, så jag hade ingen exakt tid att jämföra med, men om jag hade dragit bort 20 reps mot den tiden jag hade innan så blev det en bättre tid :) det kändes väldigt bra i alla fall och pulsen åkte upp - vilket var tanken! :) så trött, svettig, nöjd och glad cyklade jag hem igen.

Bild från baskursen som Mariam har tagit. 

När jag kom hem så åt jag min pizza, väldigt mumsig! :) 
Sen cyklade jag in till stan för att möta Anna så satte vi oss och pluggade på ett fik. De här med kolhydraterna som vi har gått igenom de senaste dagarna går verkligen inte i mitt huvud, vi satt där i tre timmar och jag gjorde fem frågor samt diskuterade med Anna och läste en hel del i boken. Men jag känner mig inte ett dugg klokare, men ja, det är en dag imorgon också. 

Ikväll ska vi gå ut och käka på nån restaurang i Umeå, vi får se om det blir vin eller inte, jag har inte bestämt mig än. Hej hopp! 

Inga kommentarer: