tisdag 22 september 2015

how we party + gårdagens wod



Hejsan! Idag har vi inläsningsdag men jag och två tjejer pluggade ett par timmar efter lunch på universitetet , lite fick vi i alla fall gjort och lite klokare blev man nog :) jag sov helt okej inatt och vid kl 7 så gick jag upp på morgonpromenad, nytt podd-avsnitt från Träningspodden kom ju idag så då traskade jag i knappt en timme, smakade gott med gröt efter det! 

Kl 10 hade jag och en tjej i klassen som heter Anna bokat träningsdejt på Boxen. hon har köpt en månad för att kolla utbudet och se lite om hon trivs, så då körde vi ihop lite :) jag hade inget plan att gå efter idag, körde mer på känsla och på sånt som jag vill jobba med. jag värmde upp, sen körde jag clean en stund innan Anna kom och sen gjorde vi pullups en stund, jag försöker få in kippen, det går inget vidare. men man får så ont i händerna av att bara hänga, så drygt!! övade på lite handstående mot väggen sen körde jag lite discoträning uppe på gymmet :) skönt att bara träna lite lugnt. Igår var det hårdare: 
Bygg upp en tung 4a - CLEAN - jag är inte så bra på frivändningar (än) , jag får inte till höften och drar med stången för långt ifrån kroppen. så jag jobbade rätt mycket med att bara vända stången från höften för att få in rörelsen ordentligt. idag körde jag först med en pinne bara, sen en tom stång och sen körde jag tre set med lätta vikter på, det känns lite bättre nu men det är fortfarande svårt. 
Intervaller 30 s on  / 30 s off 
Cal rodd 
Thruster med viktplatta 
Kul och utmanade wod, jag hade kunnat ta ut mig mer kände jag i slutet, men sen vill jag inte gå ut för hårt heller för det är inget kul att dö halvvägs :) 

det känns rätt skönt att bara få vila lite ikväll, jag tror jag ska rulla några proteinbollar för att sysselsätta mig! Haha :) hej hopp .


det finns en färdig träningslista på Spotify som heter Crossfit och där finns det mycket goa låtar. den här har jag hittat där bland annat ! bra träningslåt :) 

Inga kommentarer: