torsdag 27 augusti 2015

bilder på mitt krypin

Hejhej! Ja någon sovmorgon blev det inte, men var rätt trött så jag gick ingen morgonpromenad utan åt frukost i lugn och ro, gud vad jag saknar min morgontidning - Barran. Jag skulle inte uppskatta typ Västerbottenkuriren (tror jag att den heter) för vad som händer i Umeå med omnejd är inte hyperintressant.

Jag cyklade iväg en sväng för att jag skulle plocka blåbär, men jag cyklade till närmast skog och där fanns inte ett endaste blåbärsris (hur är det ens möjligt?) men sjukt mycket hallonbuskar så jag plockade det istället. Bättre arbetshöjd men lika tråkigt att plocka för det, men jag körde igång nån sommarpratare så då gick det lite lättare.

Det har inte hänt jättemycket idag, det hänger regn i luften och jag ska iväg och träna ikväll! Tjoho - så tråkigt att behöva vänta hela dagen bara. Men nu har jag tagit mig en liten nap och snart är det dags för middag. Snart är det måndag och skolstart i alla fall! :)

Här kommer lite bilder på mitt lilla krypin , som jag trivs jättebra i : 
Bäddsoffan som jag hittade på blocket, den är inte lika djup som den jag har i Kalmar men skön är den, det är en vanesak. Det är också tur att jag inte är så lång, jag kan ändå ligga hyfsat raklång, hehe.

Andra delen av rummet.

Köksvrå och mitt lilla loft. 

Här sover jag , det är också tur att jag inte är så lång, för det är inte högt i tak. Fast jag kan faktiskt inte stå raklång, men jag sover ju bara här uppe ändå :) 

Precis till vänster ligger toaletten, det är verkligen superfint här och jag tycker att läget är kanon. Det tar 10 min att cykla till universitet och knappt 20 min till boxen. In till centrum tar det knappt fem minuter så det är verkligen ett bra läge, det är lugnt här och det finns ett litet centrum här också typ 2 min cykel med både Coop, ICA, hälsocentral och återvinning. Det pratas om hur svårt det är att få tag på boende här uppe (och på andra ställen i landet) för alla studenter. Och jag känner mig verkligen lyckligt lottad att jag fick tag på ett sånthär bra boende! Jag slapp studentkorridor och att bo tillsammans med någon. Ja, jag kunde faktiskt inte få det bättre! 

Inga kommentarer: