tisdag 25 augusti 2015

morgonjogg / promenad

Godmorgon! Inatt har jag sovit riktigt dåligt, många tankar i skallen och trots att både kropp o knopp var riktigt trötta så kunde jag inte somna, vaknade kvart i sju imorse och kände att det var ingen idé att ligga kvar för hade ändå inte kunnat somna om..

Så upp o hoppa, jag hade bestämt mig att jag skulle ut o springa idag. Fyyyy vad min kondis är dålig igen, jag har underhållit mina intervaller men inte vanlig distanslöpning. Jag sprang två km sen hittade jag en parkour-lekplats(träningsplats) och där lekte jag lite, gjorde lite box jump, step ups, chins(inte många då ställningarna var så breda så det var svårt att få grepp) och precis bredvid låg en brant trappa upp till cykelbron så där sprang jag 10 st intervaller. sen ville mina ben döda mig så jag gick hem, haha :) men pulsen kom upp och jag sprang lite i alla fall. Jag får nog börja underhålla min jogg igen , det här håller inte!

Nehe, frukosten ligger i magen och räkningarna är betalda, nu ska jag göra mig i ordning för att fortsätta utforska staden :) hej så länge!

Här längs strandpromenaden sprang jag imorse! Så fint, bilden är från ilördags för det var rätt dött med folk på morgonen ;) 

Visst ja, jag hann träna ett pass på Malkars i Nybro i torsdagskväll, det har jag glömt att uppdatera om. Jag skrev ett par rader om det på insta. Jag är glad att jag hann med ett sista överkroppspass innan jag åkte och att jag fick möjlighet att kolla in gymmet i Nybban. Men jag tyckte inte det var så mycket att hänga i granen tyvärr, det kändes ihoptryckt. Jag var där vid halv nio-tiden och då var det rätt lugnt, inte så mycket folk men jag undrar hur det ser ut kl 16?.. Men jag har trivts hur bra som helst på både Västra och City-gymmet under de här åren jag har tränat på Malkars, jag har utvecklats något enormt under de åren jag har tränat där. Jag började med att gå på pass, mycket Bodypump, Gym cirkel, core, spinning och gympa gick jag på i början. Jag gjorde några pass uppe på gymmet, helkroppspass som övergick i överkropp och benpass för att sen splita passen för varje muskelgrupp och började gilla styrketräningen mer och mer och slutade att gå på passen till slut. Jag började komplettera med yoga för att få in mer rörlighet och vad jag hatade dessa yogapass i början - visst att man ska träna för det är kul - men ibland måste man träna på det man är dålig på för att utvecklas i det man tycker är kul. Jag ångrar inte att jag tvingade mig igenom alla dessa yogapass för en dag vände det och nu älskar jag det. Det bästa med boxen här i Umeå är att dom har yogapass där! Och dom är tydligen väldigt eftertraktade. Nu vill jag fortsätta utvecklas och där kommer crossfit in, det är bra och allsidig träning och jag tror jag kommer att älska det! :) 


Inga kommentarer: