tisdag 30 juni 2015

batteri


Tjabba! Den här dagen började tidigt då jag öppnade på jobbet, så jobbade jag 6:30-17:00 idag och det rullade på rätt bra, mycket att göra som vanligt. när jag kom hem från jobbet var jag trött, men jag hade planerat att springa, frågan var bara om jag skulle vänta och göra det lite senare då var kanske är lite svalare eller med en gång så har jag det gjort?! Det blev alternativ två, jag drack en Nocco och så messade jag lite med Tove och frågade om hon ville hänga på. Det ville hon, det var jättekul att träna tillsammans, jag har de senaste femton veckorna nästan bara kört själv då mina träningsprogram är anpassade till mig och mina mål, sen kan andra självklart köra dom men det beror ju på vad den personen har som mål med sin träning. idag var det löp- och styrkepass, totalt 5 km och 9 styrkeövningar. Tove är rätt mycket snabbare än mig på att springa, men hon lunkade tillsammans med mig och sen körde vi våra övningar i utegymmet. hon hann bara vara med på de två första varven så fick göra det sista och jobbigaste själv men det gick fint. Man känner mig så himla nöjd att man kom ut och tog sig igenom det, känns bra i kroppen nu :) 

jag har ätit middag och nu ska jag kolla på Allsången, både Måns och Tomas Ledin är med i kvällens program, det kan man ju inte missa ;) sen får jag se om jag orkar se Morden i Midsomer, jag ska upp kl 6 imorgon för att gå på morgonyogan vid sju. jag har slarvat med yogan och har inte varit på två veckor så jag måste gå imorgon, det är så skönt :) 

Låten: Batteri med Maskinen. bra tempo-låt, jag gillar ju Maskinen och deras låtar funkar att springa till. jag hade velat att dom skulle spela här i Kalmar i sommar, men det närmaste verkar vara Emmabodafestivalen och det är inte riktigt min grej.. 

Inga kommentarer: