onsdag 17 juni 2015

veckans benpass + lite GoT

Hallå! Jag startade den här dagen med ett riktigt tuff benpass, som jag sa igår så är inga pass lätta och det vill jag inte heller ha, jag vill utmana mig och kämpa ända in i mål. Jag kan gå in med en tråkig inställning rätt ofta men är desto gladare efteråt när jag märkte att jag faktiskt kunde och orkade, underbar känsla. Ibland är den mentala biten jobbigare än den fysiska. Jag körde först frontböj med paus i bottenläget, jag har ju haft väldiga problem med vanliga backsquat, jag tappar ryggen och kan inte alls hantera det med massa vikt på, så vi håller oss till frontsquat som jag kan hantera :) det är inte mycket vikt det handlar om nu heller, men det är lite jobbigare än när man har stången på ryggen då man aktivera bålen mer och på ett helt annat sätt. Jag är nöjd med frontböj och att jag får jobba upp styrka i det istället, då det passar mig bättre :) sen kom en apjobbig cirkel: burpee utan armhävning, sumolyft, utfallshopp och step up med vikt. det var inget långt pass idag men alla tre delarna var riktigt svettiga, det sista jag skulle göra var : 60 airsquat, 50 mountain climbers, 40 utfallshopp, 30 boxjump och 20 cal i roddmaskin - på tid. Vad jag kämpade!!! :) jag älskar sånt här när jag får tävla med mig själv.

Sen kom jag hem och grejade och så tyckte allergin att jag varit alldeles för effektiv så jag fick bakslag och fick sova en timme efter lunch innan jobbet. Det gick bra att jobba idag, jag hade iofs bara fyra timmar men dom gick fort. Jag hade tänkt gå ut o gå ikväll men det spöregnar så jag kröp ner i soffan och såg sista avsnittet av Game of thrones, vilken besvikelse! Jag gillar inte alls hur den här serien utvecklar sig, jag är inte nöjd med den femte säsongen över huvud taget, avsnitt 8 och 9 var ändå okej, det hände lite men över lag är jag inte ett dugg nöjd och funderar starkt på att sluta se på den. Jag började läsa böckerna och tyckte inte att dom var speciellt bra, men när jag kommit ifatt tv-serien och låg före i läsningen så vände det och jag gillade böckerna. Nu när ingenting längre stämmer ifrån böckerna så minskar min nöjdhet. De två första böckerna stämde nästan allt från bok till tv, men så började det balla ur i säsong fyra och om man inte läst böckerna kan man säkert fortfarande vara nöjd med tv-serien. Jag har sett att hela tredje säsongen av Orange is the new black finns tillgänglig och den serien älskar jag så om det ska bli lite regn nu så vet jag vad jag kan hitta på. Även den senaste säsongen av Suits finns en del avsnitt, jag älskar den serien också men man måste tänka rätt mycket för att hänga med när man ser den, men nån dag har jag säkert tid till det också. Just nu ligger serie-tittandet lite på hyllan, jag har inget vidare sug för att glo på serier. Det vänder nog och då har jag ju en del att se framemot ;)

Imorgon väntar ett överkroppspass, jag är svintaggad nu men lär vara svintrött imorgonbitti när jag ska gå upp, så har det varit de senaste dagarna, men det släpper som tur är på gymmet. Sen väntar några timmars jobb och sen ska vi fira mormors födelsedag, vi kan ju hoppas på uppehåll i morgonkväll :)

Från dagens pass. Ett litet svettstänk syns väl i pannan? haha :) 

Inga kommentarer: