söndag 7 juni 2015

ny energi! :)


Morgonen bjöd på sol och jag hade ställt klockan på sju idag, för att känna efter hur kroppen mådde. Den var trött, ville för allt i världen inte gå upp men med tanke på att jag somnade omkring 22-tiden igår så hade jag sovit mina timmar och behövde inte direkt sova mer. Så jag tvingade upp mig för att äta gröt och dricka en Nocco för lite extra energi och så var det bara att ge sig ut på backintervallerna. Det är tur att man har musik när man springer, speciellt med pollenallergi för min musik tystnade ett tag och då hörde jag mig flåsa... Usch, det är ju inte kondisen som är sådär dålig längre utan det är att jag får svårigheter med andningen nu. Jag körde inte stenhårt, men så hårt jag kunde och efter halva passet så kändes det faktiskt lite lättare? :) Så joggningen tillbaka och magövningarna gick faktiskt rätt bra så jag avslutade med några solhälsningar bara för jag kände mig väldigt lycklig och tacksam just där och då! Fastän jag varit deppig i två dagar för att kroppen inte har orkat allt som jag brukar orka att göra och har varit rätt tom på energi så får man vara tacksam för att man ändå är frisk och att det finns medicin för pollenallergi och jag kommer förhoppningsvis inte ha så mycket besvär inom den närmsta tiden, om tabletterna verkar som dom ska och jag känner mig mycket piggare och fräschare idag. Så man får vara tacksam att man orka träna, att man inte har ont någonstans och att man kan ha en aktiv vardag och att man inte tycker att jobbet är tungt och får ont därifrån. det är viktigt att ha en stark kropp som orkar med vardagen. 

med ny energi så cyklade jag faktiskt ner till Jutnabben för att sitta ute i solen med min bok nån timme, så ja en timme och en kvart hann jag med innan det blev molnigt. lite färg kan man ju hoppas att man fick och så hann jag med ett till kapitel i boken :) nu väntar lunch och därefter kvällspasset på jobbet. hej hopp

Inga kommentarer: