lördag 20 juni 2015

midsommartårtan

Hej!
Det har varit några dagars frånvaro, jag tänkte uppdaterat om torsdagen på kvällen men det blev rätt sent så jag orkade helt enkelt inte och igår var en riktig skitdag.

På torsdagen vaknade jag som vanligt trött men drog upp mig och cyklade bort till gymmet och gjorde ett väldigt bra pass faktiskt, sen var jag hemma o fixade lite, några timmars jobb och sen kalas hos mormor som fyllde år igår. Hon bjöd på smörgåstårta och vanlig tårta, så man var rätt mätt o go när man lämnade henne. Jag började här på torsdagkvällen känns av halsen lite mer men tänkte inte mer på det.
Men på fredagen hade det blivit värre och jag hade ont i halsen på riktigt, så drygt. Lite hosta på det, huvudvärk, trötthet i hela kroppen och allmänt hängig kämpade jag mig igenom hela arbetsdagen på jobbet, men jag kände att det var inte aktuellt med något midsommarfirande på kvällen. Jag berättade för mina vänner som jag skulle åkt till på eftermiddagen att jag inte kunde närvara och när vi stängde vid kl 17 så åkte jag hem och tryckte i mig en macka, jag hade ingen som helst matlust och hade knappt fått i mig nån mat under hela dagen för det tog stopp, så kände jag mig illamående också och sen såg jag ett avsnitt från senaste säsongen av Orange is  the new black men kunde inte koncentrera mig så jag gick o la mig vid halv åtta, slocknade ganska omgående och sov i tolv timmar!! Helt sjukt, men all sömn gjorde nog sitt för jag kände mig lite piggare idag så jag cyklade bort till jobbet och efter lunch kändes det mycket bättre då jag fått i mig lite riktig mat igen. Och sen gick resten av dagen rätt bra, nu är jag i och för sig väldigt trött men glad att jag kunde jobba och att det blev bättre. Men några backintervaller blir det inte imorgon, jag har kvar det passet den här veckan men man kan inte rå för att man blir sjuk och dålig så jag får skjuta på det, jag har ändå klarat mig bra hela våren och inte varit sjuk sen jag var dunderförkyld. Det är jag väldigt glad för! :)


Smörgåstårta från mormors kalas. Jag fick en egen liten bakelse, jag är nöjd för dom är goda från Danskan! 

Midsommartårtan

Jag skulle tagit med mig tårta på firandet igår men jag kunde ju inte komma så då stod den bara här. Jag gillar inte att slänga mat, så jag garnerade den lite fort imorse och så tog jag med mig den till jobbet. Det var uppskattat av kollegorna. Jag var inte helt nöjd med den, tyckte jag inte fick till smakerna så bra, men det var bara jag som inte tyckte den var jättegod. En fick ta med resten hem och äta med sin familj, för jag ville bara bli av med den och blev glad att hon ville ta med sig den så den gick åt. Inte snyggaste eller godaste tårtan, men helt okej! 

Inga kommentarer: