onsdag 1 juli 2015

yoga och ben

Igår tänkte jag: jag måste komma ihåg och ställa klockan på 6 och att jag måste gå upp då för jag ska på yogan. och idag var det en BRA dag, jag vaknade tio i sex. PIGG. UTVILAD. det har inte hänt sen all jäkla pollenallergi kom, i april nån gång... jag blev så glad, och det kändes ännu bättre att börja dagen med yoga. så tacksam! efter yogan väntade världens jobbigaste benpass. jag tycker att alla passen är det tuffaste jag kört, Sara bara levererar det ena stenhårda passet efter det andra, den senaste veckan har jag varit totalt slutkörd när jag varit klar! underbar känsla. idag skulle jag göra fem övningar på tid, om du vill köra slut på dig själv helt så delar jag med mig av vad jag gjorde:
50 TRX/ ring rodd
50 air squat
50 armhävningar
50 boxjump
500 m rodd
Jag delade upp trx-rodden, armhävningar och boxjumpen i fem set med 10 reps i varje för att lättare ta mig i mål. för det var jobbigt, men jag ger inte upp. det fanns inte mycket kraft i benen när man väl satte sig på rodden. armhävningarna ville jag gärna köra alla på tå och det lyckades jag med, sen var det kanske inte de snyggaste och mest strikta armhävningar, men skit i det :)

eftersom jag började jobba kl 14 idag så hann jag ner till badplatsen en sväng också. läsa bok, sola och bada, det var skönt i vattnet idag :) älskar att sommarvärmen är här!! fem timmar på jobbet gick fort, så nu har jag fått ner middagen och ligger i soffan. det blir en lugn kväll :)

jag började benpasset med frontböj. 32,5 kg körde jag böj med paus idag. jobbigt. imorgon är det överkroppspass men passa pullups! yeeeeeey.

Inga kommentarer: