onsdag 3 juni 2015

äggvitebullar och benpass.

Hejhej! Idag ställde jag klockan på sex för om jag orkade ta mig upp då så kunde jag köra lite yoga på morgonkvisten, jag vaknade inte direkt av mig själv men jag masade mig upp när klockan ringde trots att jag var trött. Och jag är så glad efteråt att jag gjorde det, ett så härligt pass att starta dagen med. Jag ska försöka gå på det fler gånger, jag gillar tjejen som håller i det också. Efter yogan körde jag mitt benpass, frontböj + två svinjobbiga cirklar. Svetten bara rann om mig, men då har man väl tagit ut sig?! :)

Det är värsta stormen här så jag har mest fixat lite inomhus innan det var dags för ett par timmars jobb. Handlade efter jobbet och har testat att göra de omtalade äggvitebullarna. Mina förväntningar var rätt höga för de har dykt upp på mitt insta-flöde mer än en gång. Men NÄÄÄ, jag är väl inte tillräckligt fitness för att  tycka om dom kanske, ahahaha. Eller så överdrev jag med kardemumman för det blev en tråkig eftersmak på den. Tidigare idag gjorde jag en omgång med citronbollar men bytte mandelmjölet mot kokosmjöl. fick jag en snilleblixt mitt i baket. Jamen det gick ju inte bara att byta rakt av heller... Hahaha, en smuldeg blev det som inte gick rulla hur mycket vatten jag än hällde i, formade till ett par längder och ställde kylt, det blev inte bra utan torrt och smuligt och riktigt äckligt. Så dålig bakdag, jag gör nog en ny sats med citronbollar imorgon som jag vet blir bra och goda. Men allt kan inte alltid bli bra, man måste våga testa och prova sig fram, det kan bli bra men också katastrof. Det är smällar man få ta, men man lär sig kanske något på vägen! :) Det är lite det jag tycker är kul att hålla på i köket, jag drar gärna ifrån eller till saker i recept jag hittar.

Nähä, jag är svintrött - läsa lite i boken. JAAAA och tagga för överkroppspass imorgon! Tjoho.

Och - en annan rolig sak. Tove och jag åker till Göteborg även denna sommaren, bara vi två en hel helg. Så roligt , åh vad jag längtar till sommar och semester nu! :)

Äggvitebullarna blev dock fina och det krabbade inte så mycket att rulla ihop dom. Men smaken var ingen 10poängare. Jag gjorde en omgång morot/bananmuffins häromdan igen och den här satsen blev mycket bättre, väldigt saftiga och fina. Jag vet inte om det hade med och göra att jag bytte rapsolja mot kokosolja, bra blev det iaf och det var skoj :) 
Men om man vill prova: 2 dl äggvita elvispas till ett hårt skum, bred ut på bakplåtsklädd plåt och in i ugnen på 200 grader, ca 10 min. Strö över kanel, kardemumma eller vad du gillar och rulla ihop. 

Från dagens träningspass: Frontböj.
Cirkel 1: Burpee utan armhävning, sumoböj, utfallshopp, step up på bänk
Cirkel 2: 1 min hopprep, utfallsgång, sumoupphopp, jägarvila. 

Inga kommentarer: